اعتراض پرسپولیس

با اعلام افشین پیروانی، باشگاه پرسپولیس به حکم کمیته انضباطی اعتراض خواهد کرد. در پایان حکم صادره جرایم در نظر گرفته شده «قابل تجدیدنظر» عنوان شده و پرسپولیسی‌ها قصد دارند از همین ظرفیت استفاده کنند. دیروز افشین پیروانی هم روی این مساله تاکید کرد، اما برانکو عصبانی‌تر از این حرف‌ها بود. او که دیروز به طور مفصل به تعویق بازی نیمه‌نهایی جام حذفی بین استقلال و صنعت نفت آبادان اعتراض و آن را تبعیض‌آمیز توصیف کرد، حکم کمیته انضباطی را هم به این شکل زیر سوال برد: «من عصبانی‌ام. آیا آنها می‌دانند که فوتبال را به خاطر هوادار بازی می‌کنند؟ بزرگ‌ترین جریمه شامل هواداران ما شده است. نمی‌دانم موضوع چه بوده است و نمی‌خواهم وارد آن شوم. فقط من در ورزشگاه بودم و دیدم که تعداد زیادی هوادار آمده بودند و حتی یک ترقه یا یک بمب دودزا هم به زمین پرتاب نشد. دیگر داستان چه بوده است؟ این مسائل در همه جای دنیا پیش می‌آید. نمی‌دانم چرا جریمه شدیم. البته می‌دانم چرا؛ شاید نگران بودند که هوادار زیادی به ورزشگاه آمده و ما را تشویق کرده است. نمی‌خواهم اینها را بگویم، اما واقعیت‌ها را می‌بینم.»

اعتراض تراکتورسازی

باشگاه تراکتورسازی هم دیروز با انتشار بیانیه‌ای به این رای اعتراض کرد. در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: «بررسى مستندات و تصاویر تلخ مسابقه روز جمعه نشان مى‌دهد بدون تردید فحاشى و توهین‌هاى ناشایست هواداران میزبان به‌صورت منظم و سازمان‌یافته با برنامه‌ریزى قبلى صورت پذیرفته و امکان مسامحه و مماشات در قبال چنین بى‌اخلاقى وسیع و گسترده‌اى وجود ندارد. حکم کمیته انضباطى که باید موجب اصلاح فضاى مسموم فعلى و پیشگیرى از تکرار چنین وقایع تلخى شود، مع‌الاسف نسبت به باشگاه متخلف بسیار مهربانانه و نسبت به مردم شریف آذربایجان دور از انصاف و عدالت است.»

پرونده همچنان باز است

دیروز اما محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به این اعتراض‌ها گفت: «پرونده اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتورسازی همچنان باز است. این پرونده ابعاد دیگری دارد که در کمیته اخلاق قابل رسیدگی و اقدام است.» این درحالی است که پیش‌تر یکی از اعضای کمیته اخلاق گفته بود آنها به این پرونده ورود نخواهند کرد.