برخی از این داوران بیانیه‌ای را در این زمینه نوشته‌اند که نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده‌اند. دربخشی از متن این بیانیه آمده است: «وای بر پیشکسوتان داوری تهران، وای بر بزرگان داوری تهران، وای بر ریاست هیات فوتبال تهران که ‌به‌خاطر لابی‌گری‌های هیات رئیسه سکوت می‌کند، وای بر رئیس کمیته داوران استان تهران که به‌خاطر ‌۳هفته یک بار نظارت کردن سکوت اختیار کرده، وای بر آقای غیاثی که به‌خاطر حکم مشاورت ریاست ‌فدراسیون فوتبال تمامی نقدهای کوبنده گذشته را کنار گذاشته و سکوت کرده، وای بر آقایان خسروی، ‌عسگری، مظفری‌زاده، رفیعی، عنایت و سلیمانی‌ها....‌این سهم داوری تهران در سه هفته ابتدایی نیم فصل دوم لیگ برتر است؟ با لابی‌گری با هیات‌ها آیا ‌افرادی که لایق بوده‌اند قضاوت کرده‌اند... ‌چینش داوران شده، حق رای هیات‌ها، آیا داوری که هفته قبل و قبل‌تر از آن با نوع قضاوتش باعث نامه‌نگاری ‌چند تیم لیگ برتری و اعتراض آنها شده است، چون رئیس هیات فوتبال قوی و با نفوذی دارد باید هر ‌هفته قضاوت داشته باشد؟

آیا کمک داوری که همیشه از صحنه‌های حساس جا مانده و آرزوی دیدن ‌مسابقات لیگ برتر را داشته، باید از ابتدای این فصل چندین بازی پخش مستقیم رفته باشد؟ ‌یک هفته عضو کمیته داوران که در منطقه سرسبز شمال زندگی می‌کند در چینش نقش بسزایی داشته ‌و در آن هفته کلیه داوران شمالی کشور به قضاوت می‌پردازند و هفته بعد عضوی که در جنوب کشور ‌زندگی می‌کند این چینش را انجام داده و کلیه داوران جنوبی چه خوب، چه بد و بدون در نظر گرفتن ‌عملکرد داوری‌شان در قضاوت آن هفته نقش اول را ایفا می‌کنند، اینها به کنار از همه اینها بدتر و فاجعه ‌بارتر اینجا است که داوران بزرگ فعال کشور باید با داوری تماس گرفته و او را ستایش کنند ‌که وابسته به رئیس کمیته داوران است و هم‌استانی ریاست کمیته داوران است و نقش پررنگی در ‌چینش داوری دارد.

نتیجه تمام این ناملایمات، بی‌خردی‌ها، ‌بی‌برنامگی‌ها و... این است که با هزاران اما و اگر یک بازی به داوران تهران داده شود آن هم با هزار ‌کارشناسی و وارسی که کافی است یک داور تهرانی یک اوت معمولی را اشتباه کند نتیجه آن درانتظار ‌نشستن داور بیچاره برای هفته‌های طولانی است که شاید آقایان قضاوت یک بازی معمولی را به او واگذار ‌کنند یا خیر و کسی نیست که از حق این داوران تهران دفاع کند.‌» با این شرایط به نظر می‌رسد اختلافات شدیدی در طبقات مختلف داوری فوتبال ایران وجود دارد که بدون شک دود این ماجرا به چشم فوتبال خواهد رفت و قضاوت‌های بحث‌برانگیز بیشتر از قبل خواهد شد.