این درحالی است که هنوز شش ماه تا پایان قرارداد طارمی زمان باقی مانده؛ بنابراین این بازیکن در صورت جدایی در برهه کنونی، برای دریافت رضایت‌نامه باید مبلغی را به حساب پرسپولیس واریز کند. از سوی دیگر در صورت خروج این بازیکن از باشگاه در پایان مدت قراردادش، طارمی می‌تواند به‌صورت آزاد و رایگان از این تیم جدا شود. ظاهرا به همین دلیل پرسپولیسی‌ها تصمیم گرفته‌اند طارمی را در مقطع کنونی به فروش برسانند تا لااقل مبلغی بابت رضایت‌نامه او کسب کنند. با وجود این به نظر می‌رسد باشگاه ایرانی در حال مرتکب شدن یک اشتباه محاسباتی بسیار بزرگ است.پرسپولیس اگر الان طارمی را به الغرافه یا هر باشگاه دیگری بفروشد، حداکثر چیزی حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰میلیون تومان بابت صدور رضایت‌نامه به‌دست خواهد آورد. این درحالی است که اگر طارمی به‌عنوان بازیکن پرسپولیس با تیم ملی راهی جام‌جهانی شود، دو برابر این پول نصیب سرخ‌ها خواهد شد.

حتما می‌دانید که فیفا در پایان هر دوره برگزاری مسابقات جام‌جهانی، به تعداد هر روز حضور یک بازیکن در این تورنمنت، مبلغی را به حساب باشگاه او واریز می‌کند. آن‌طور که در خبرهای این چند روز آمده، ظاهرا مبلغ این پاداش برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ سه‌برابر شده و از چیزی حدود هشت هزار و ۵۳۰ دلار پرداختی روزانه به باشگاه بازیکنان سخن گفته می‌شود.  ایام مشمول پاداش از دو هفته پیش از اولین بازی جام‌جهانی تا یک روز بعد از آخرین بازی هر تیم در این تورنمنت محاسبه می‌شود. بنابراین اگر تیمی در مرحله گروهی نیز حذف شود، به ازای ۲۶ روز حضور هر بازیکن آن در جام‌جهانی، حدود ۲۲۰ هزار دلار پول به‌حساب باشگاه مورد نظر واریز می‌شود. با این اوصاف یک محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد پرسپولیس اگر طارمی را تا پایان قراردادش نگه دارد و او به‌عنوان بازیکن این باشگاه راهی جام‌جهانی شود، حتی در صورت حذف تیم کشورمان در همان مرحله گروهی، مبلغی بیش از یک میلیارد تومان به‌خاطر حضور این بازیکن در روسیه به حساب باشگاه پرسپولیس واریز خواهد شد؛ پولی که حداقل دو برابر رقم رضایت‌نامه طارمی است.

تازه در این صورت طارمی می‌تواند در شش ماه آینده در مسابقات مهم هفته‌های پایانی لیگ و از جمله دربی تهران و نیز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله یک‌هشتم نهایی برای قرمزها به میدان برود و کمک‌حال برانکو باشد. حالا باید دید پرسپولیسی‌ها در معادلات فروش این بازیکن، اصلا به موضوع پاداش جام‌جهانی فکر کرده‌اند یا قرار است الغرافه علاوه بر استفاده از طارمی در طول شش ماه آینده، نهایتا نیم‌میلیارد تومان هم از ناحیه این انتقال کسب درآمد کند؟!