جنجال جریمه جباروف

باید مراقب عادل باشیم!

پندار توفیقی اولین نفری بود که از زمان انتشار خبر، به آن واکنش نشان داد. معاون ورزشی باشگاه استقلال دیروز به خبرگزاری تسنیم گفت: «خطای معمولی صورت گرفته و اگر خطا سنگین بود، داور این بازیکن را اخراج می‌کرد. عادل فردوسی‌پور در برنامه نود بخشی از برنامه را به این موضوع اختصاص داده و می‌گوید جباروف عمدا این کار را انجام داده تا بتواند نزد خانواده‌اش برود. فردوسی‌پور علاوه بر لب‌خوانی به قابلیتی رسیده که ذهن‌ها را بخواند. باید مواظب باشیم فردوسی‌پور ذهن‌ها را نخواند. در ادامه، سرمربی رقیب ما در اظهارنظری عجیب به کمیته انضباطی می‌گوید که جباروف را محروم کنید. او مرثیه‌سرایی می‌کند که چرا بازیکن ما محروم نشده است؟ نتیجه این صحبت‌ها دستور موقت کمیته انضباطی بود که از نظر ما غیرقانونی است.»

ثابت کنید عمدا خطا کردم

البته بر خلاف ادعای توفیقی، جباروف در آن صحنه اصلا کارت زرد نگرفت، چون داور متوجه خطای او نشد. بنابراین چند دقیقه بعد خطای واضح دیگری انجام داد که به‌خاطر آن کارت گرفت و محروم شد. همین اصرار سرور به خطا کردن بوده که شائبه عمدی بودن تلاش او برای دریافت اخطار و حضور در جشن کریسمس را به وجود آورده است. به هر حال هافبک ازبکستانی بعد از بازگشت از تعطیلات با این حکم مواجه شده که طبعا برایش خوشایند نبوده است. جباروف در این مورد می‌گوید: «در آن صحنه قصد صدمه زدن به بازیکن حریف را نداشتم. پایم را آرام پایین آوردم و این بازیکن حریف بود که روی زمین افتاده بود. چطور می‌‌خواهند ثابت کنند که به‌صورت عمد به بازیکن حریف ضربه زده‌ام در صورتی که عمدی در کار نبوده است. باشگاه استقلال باید پیگیر محرومیتم باشد و به رای کمیته انضباطی اعتراض کند.»

دفاع فدراسیون

در این میان اما مسوولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم از تصمیم خودشان دفاع کرده‌اند. اسماعیل حسن‌زاده، رئیس این کمیته به رادیو تهران می‌گوید: «این‌طور نیست که جباروف ابتدا محروم شده و بعد به کمیته انضباطی فراخوانده شده باشد. ضمن اینکه این رای در تاریخ ۱۳ دی‌ماه به باشگاه استقلال ابلاغ شده و من نمی‌دانم چرا روز گذشته رسانه‌ای شد.» با وجود این به‌نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال حداقل در مورد محرومیت ۳۰‌روزه جباروف عقب‌نشینی کرده است. در واقع بعد از جنجال‌های پیش آمده در این خصوص، سایت فدراسیون فوتبال حکمی را که ابتدا روی خروجی خود قرار داد اصلاح کرده و در نسخه جدید خبری از محرومیت ۳۰روزه نیست. کمیته انضباطی اعلام کرده جباروف امروز به این کمیته می‌رود و توضیحاتش را ارائه می‌دهد تا پس از آن حکم قطعی درباره بازیکن ازبکستانی صادر شود.