برخورد سرد با خرید فرعی!

نمی‌خواست در پرسپولیس بماند

دیروز حمیدرضا گرشاسبی بار دیگر تکرار کرد که طارمی پیشنهاد ادامه همکاری با سرخپوشان را رد کرده است. سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در این مورد به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «این بازیکن صداقت به خرج داد و گفت فقط ۳ ماه دیگر از قراردادش با باشگاه باقی مانده و در شرایط فعلی هم آمادگی روحی و روانی برای بازی در تیم را ندارد. او این صحبت‌ها را در حضور برانکو مطرح کرد و ما نیز ۵۰ بار با او و همچنین وکیلش نشست داشتیم تا به نتیجه برسیم. خیلی بیشتر از آنچه شما و هواداران فکر کنید ما برای حفظ طارمی تلاش کردیم اما وقتی بازیکن می‌گوید آمادگی روحی و روانی برای بازی در تیم را ندارد چه می‌شود کرد؟» البته ظاهرا هواداران شاکی پرسپولیس باید از فداکاری طارمی ممنون هم باشند. این نتیجه‌ای است که از بخش دیگر سخنان گرشاسبی گرفته می‌شود: «طارمی اعتقاد داشت اگر خیلی او را تحت فشار قرار دهیم با شرایط روحی که دارد در تیم می‌ماند و در نهایت ۳ ماه بعد ترانسفر خواهد شد که در آن صورت یک ریال هم نصیب باشگاه نمی‌شد.

او بابت اتفاقاتی که پیرامون خودش و باشگاه در گذشته اتفاق افتاده بود عذاب وجدان داشت و می‌‌خواست با این انتقال سودی عاید باشگاه شود تا به نوعی بخشی از خسارت‌های وارده جبران شود.» با وجود این بخش مهم ماجرا، داستان مالی است. همان‌طور که دیروز هم نوشتیم، اعداد و گزارش‌های ضدونقیضی در مورد سود پرسپولیس از این انتقال در رسانه‌ها مطرح شده که بین ۴۰۰ تا ۸۰۰هزار دلار و حتی بالاتر از آن در نوسان است. دیروز حتی یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شده بود این پول ظرف ۴۸ساعت آینده به حساب باشگاه واریز می‌شود. گرشاسبی اما ادعای متفاوتی دارد: «در این مورد صبر کنید تا طارمی تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارد و قراردادش را امضا کند و آن وقت رسما اعلام خواهم کرد که پرسپولیس از این انتقال چقدر سود برد. به هر حال ما با شرایطی که طارمی داشت نمی‌توانستیم ۳ ماه صبر کنیم و بعد او خودش راهی تیم‌های خارجی شده و باشگاه هم یک ریال سود نبرد.»

همه چیز تحت‌تاثیر اسنایدر

اولین برخوردهای مدیران الغرافه با مهاجم ایرانی اما چندان گرم و صمیمی نبوده است. جشن ورود او به الغرافه با بازیکن سابق رئال مادرید، به‌صورت همزمان برگزار شد، اما در این میهمانی توجه خاصی به طارمی نشد. مهاجم ایرانی الغرافه همزمان با میهمانی مخصوصی که برای اسنایدر گرفته شده بود معرفی شد، اما به‌جز حضور در یکی دو عکس یادگاری، توجه خاصی از سوی مسوولان باشگاه ندید، حتی در عکس یادگاری چهارنفره اسنایدر، طارمی، سرمربی الغرافه و رئیس باشگاه، مهاجم ایرانی جدید این تیم پشت این نفرات قرار دارد و همه به‌سمت اسنایدر چرخیده‌اند. مهجور ماندن طارمی در مراسمی که از پیراهن اسنایدر رونمایی شد، برای ورود او کیک بزرگی بریدند، سالن را با عکس‌های او تزئین کردند و... کاملا مشخص بود. اگرچه اسنایدر بازیکن بزرگی است اما سایت و توییتر رسمی باشگاه الغرافه عکس‌ها و فیلم‌هایی منتشر کرده که نشان می‌دهد توجه حداقلی به طارمی شده است، مهاجمی که یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی ایران، دومین تیم راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. مراسم معارفه فقط برای اسنایدر برگزار شد و خبری از طارمی نبود. در واقع او با بدترین شکل از پرسپولیس رفت و با بدترین شکل مورد استقبال قرار گرفت. ظاهرا خرید اصلی قطری‌ها اسنایدر است و طارمی فقط یک گزینه فرعی محسوب می‌شود!