بر فراز آسمان‌ها

این بدگمانی‌ها به‌ویژه در هفته‌های آغازین فصل بیشتر هم شد؛ روزهایی که کریم به نیمکت چسبیده بود، هر روز شایعه جدایی‌اش از المپیا به گوش می‌رسید و سرمربی پیشین این تیم حتی نام او را در لیست بازیکنان باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا هم قرار نداد. آن زمان دیگر همه فهمیدند که بهتر است کریم خودش را از این عذاب خلاص کند و حضور در باشگاهی دیگر را بیازماید. او اما ایستاد و جنگید تا به طرزی باورنکردنی حقش را گرفت.

بسنیک‌هاسی، مردی که کریم را در آتن زجر داد و فرصت حضور در نیوکمپ و ورزشگاه یوونتوس‌آره‌نا را از انصاری‌فرد گرفت، پس از باخت به آ.ا.ک از سمتش برکنار شد تا پنجره خوشبختی به روی مهاجم ایرانی باز شود. ابتدا تاکیس لمونیس برای مدتی کوتاه هدایت المپیا را بر عهده گرفت که وضع کریم در دوران او هم زیاد تغییری نکرد. پس از آن اسکار گارسیا روی نیمکت تیم اول یونان نشست و این آغاز عصر طلایی مهاجم ایرانی بود. انصاری‌فرد از آن به بعد به ترکیب اصلی المپیاکوس اضافه شد و با شروع درخشش، چشم‌ها را خیره کرد. او خیلی زود عقب‌افتادگی‌اش از تقویم مسابقات را جبران کرد و در کورس آقای گلی قرار گرفت. روند کریم مطلقا قطع‌شدنی نبود و این بازیکن بارها روی پله اول و دوم جدول گلزنان جابه‌جا شد.

او در ادامه روند خوبش، یکشنبه‌شب هم در جریان پیروزی سه بر صفر تیمش برابر «زانتی» دو گل زد تا با ۱۱ گل زده و دو گل بیشتر از الکساندر پاریجوویچ، مهاجم صربستانی پائوک سالونیکا در صدر جدول گلزنان جا بگیرد. او همچنین کمک کرد که المپیا با ۴۱ امتیاز از ۱۸بازی، دوباره به صدر جدول سوپرلیگ یونان برگردد. انصاری‌فرد که در زندگی شخصی‌اش هم روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد، پس از این بازی در اقدامی ستودنی پیراهنش را به یک هوادار معلول اهدا کرد تا محبوبیتش در آتن دوچندان شود. نکته مهم این است که او همه این کارها را در سال جام‌جهانی انجام می‌دهد؛ روزهایی که کارلوس کی‌روش باید تصمیمات بسیار بزرگی در مورد ترکیب تیم ملی بگیرد و البته که درخشش کریم در یونان، چیزی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد. آیا او پاداش بردباری ابتدای فصلش و نیز درخشش این روزها را با حضور فیکس برابر اسپانیا و پرتغال دریافت می‌کند؟

از خداوند ممنونم

انصاری‌فرد که این روزها حرف‌هایش خریدار دارد، بعد از بازی هفته هجدهم سوپرلیگ یونان با دوربین شبکه تلویزیونی معتبر «نوا» در یونان صحبت کرد. او ابتدا گفت: «هر مربی برنامه خودش را دارد و ما باید آنها را عملی کنیم. سرمربی جدید المپیاکوس بازیکنان باکیفیتی را می‌خواهد که سرعتی بازی کنند و وقتی توپ را از دست می‌دهند دوباره آن را در اختیار بگیرند. فکر می‌کنم موفق شدیم این کار را انجام دهیم.» کریم که حالا حسابی در آتن محبوب شده احساسش در مورد تشویق شدن در ورزشگاه خانگی المپیاکوس را اینطور توصیف می‌کند: «این یک احساس فوق‌العاده‌ای است که نام خود را از سوی هواداران می‌شنوید. شنیدن نامم از سوی آنها به من انرژی و قدرت می‌دهد. آنها کنار ما هستند و زمانی که نام خود را می‌شنوید احساس می‌کنید که توانستید خوشحال‌شان کنید.

دادن پیراهنم به هواداران معلول فوق‌العاده بود. آنها به‌رغم مشکلات‌شان به ورزشگاه می‌آیند تا ما را ببینند. نزدیک ما بودند و توانستم هدیه‌ای کوچکی بدهم. دوست داشتم برای تمام هواداران پیراهن داشته باشم.» کریم اما روزهای سخت اول فصل را فراموش نکرده: «من سه ماه نخست در فصل جاری را با تصمیم سرمربی پیشین المپیاکوس از دست دادم. مجبور به پذیرفتن آن بودم و مشکلی هم نداشتم. بازی‌های زیادی را از دست دادم اما همچنان سخت کار کردم و آماده بازی بودم. می‌خواستم تا در صورت رسیدن بازی آماده باشم. از خداوند به خاطر بازگشتم به ترکیب تیم المپیاکوس قدردانی می‌کنم و امیدوارم این راه را تا پایان ادامه دهم.» المپیاکوس چهارشنبه‌شب در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باید با آ.ا.ک مصاف بدهد که مسعود شجاعی را در اختیار دارد. کریم انصاری‌فرد اما مصاحبه تلویزیونی‌اش با شبکه یونانی را با کری خواندن برای این بازیکن به پایان می‌برد: «مسعود دوستم است. من او را از ۱۴سال پیش می‌شناسم. به او احترام می‌گذارم و دوستش دارم، اما برای مسعود متاسفم چون آنها در بازی چهارشنبه هیچ فرصتی نخواهند داشت. ما برای قهرمانی می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم که هم سوپر لیگ و هم جام حذفی را فتح کنیم تا هواداران را خوشحال کنیم.»

ورزش