مسی مغموم!

شادی بدیمن

گارسیا سرمربی اسپانیایی المپیاکوس در تصمیمی عجیب در مصاف سنتی و سرنوشت‌ساز با آاک بهترین گلزن این تیم و آقای گل یونان را نیمکت‌نشین کرد تا این اتفاق اولین شوک را به طرفداران قهرمان یونان و خود کریم وارد کند. انصاری‌فرد که انگیزه‌های زیادی برای درخشش در این بازی بزرگ آن هم برابر هم‌تیمی و رفیق صمیمی خود داشت بعد از اینکه در دقیقه ۵۸ وارد زمین شد تلاش فراوانی در خط حمله المپیاکوس انجام داد تا زمینه برتری تیمش را فراهم کند که این اتفاق در دقیقه ۸۱ افتاد و کریم سیزدهمین گل خود در این فصل را با حرکتی دیدنی وارد دروازه یاران مسعود شجاعی کرد. گلی که باعث انفجار ورزشگاه مملو از جمعیت و طرفداران المپیاکوس شد تا انصاری‌فرد با طی کردن طول زمین خود را به جایگاه طرفداران تیفوسی سرخ و سفیدها برساند و شادی گل معروف لیونل مسی در ال‌کلاسیکو را تکرار کند.

این شادی گل بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های یونان داشت تا آقای گل ایرانی با بازیکنان بزرگ دنیا مقایسه شود، گرچه شادی جالب توجه کریم در نهایت با تلخی همراه شد؛ چون هم تیمی‌هایش قدر گل دیدنی او را ندانستند و با دریافت دو گل در دقایق ۸۷ و ۹۰ بازی را باختند. آاک با این پیروزی، المپیا را در جدول پشت سر گذاشت. احسان حاج‌صفی دیگر بازیکن ایرانی المپیاکوس در این بازی فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. مسعود شجاعی اما برنده بزرگ این دوئل بود. شجاعی بعد از بازی با همه اعضای تیم عکس سلفی انداخت که احتمالا بلافاصله آن را برای کریم انصاری‌فرد فوروارد کرده است!

جنجال بزرگ

دربی ملتهب آتن اما حاشیه‌های زیادی هم داشت. دقایقی پس از پایان این بازی هواداران تیم المپیاکوس به سمت زمین چمن ورزشگاه کارایسکاکی هجوم بردند و قصد حمله به رختکن‌ها را داشتند که مداخله جدی پلیس یونان را به‌دنبال داشت. پلیس یونان برای متفرق کردن هواداران المپیاکوس از گاز اشک‌آور استفاده و عده‌ای از آنها را نیز بازداشت کرد.