نماینده‌های ایران

با همه این اوصاف شروع هر دوره لیگ قهرمانان با بیم و امیدهای دوباره برای ما همراه است. که شاید امسال قرعه به نام ما بیفتد و اتفاقا محال ممکن شود. با نماینده‌هایی که دوباره باید به آنها دل بسپاریم: پرسپولیس یک قدم مانده به فینال با شکست ناامیدکننده مقابل الهلال از این موفقیت بازماند تا همچنان حسرت بزرگ فوتبال ایران ادامه داشته باشد. پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ باتجربه، استقلال با وینفرد شفر کهنه‌کار، تراکتورسازی با ارطغرول ساغلام جوان و با انگیزه و ذوب‌آهن با امیر قلعه‌نویی، پرافتخارترین مربی ایرانی لیگ برتر آماده رویارویی با حریفان خود می‌شوند و چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ امید دارند بین ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها بتوانند برای اولین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. پرسپولیس پس از عملکرد نسبتا خوب سال گذشته امید زیادی به موفقیت دارد. استقلال که با شکست ۶ بر یک مقابل العین خداحافظی تلخی از مسابقات سال گذشته داشت، این بار با شفر و با تیمی متحول‌شده وارد مسابقات می‌شود. تراکتورسازی هم که این فصل روزهای خوبی را پشت‌سر نگذاشته، امید زیادی دارد با سرمربی ترکیه‌ای خود روزهای درخشانی را در آسیا تجربه کند. از سوی دیگر ذوب‌آهن نیز شرایطی مشابه استقلال دارد، تیمی ناکام در رقابت‌های سال گذشته که حالا امید دارد با امیر قلعه‌نویی و تجربه او در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا موفق عمل کند و بلکه بتواند فینالیست شدن را بار دیگر مانند سال ۲۰۱۰ تکرار کند.

تراکتور ان‌شاءالله می‌برد!

چراغ اول را تراکتور و ذوب آهن روشن می‌کنند اولی مقابل الاهلی عربستان در مسقط و دومی برابر الدحیل قطر در دوحه.ساغلام سرمربی تراکتوربا «ان‌شاءالله» به استقبال بازی می‌رود: «می‌دانم بازی سختی داریم و با تیم خوب الاهلی باید رقابت کنیم اما برای برد آمدیم و ان‌شاءالله، ان‌شاءالله و ان‌شاءالله بازی را خواهیم برد.»

سرمربی تراکتورسازی درباره شانس این تیم برای صعود از گروه هم گفت: «همه تیم‌های حاضر در گروه مدعی و خوب هستند اما من به تیم خودم، بازیکنان تراکتورسازی ایمان دارم و تراکتور را مدعی صعود می‌دانم. می‌توانیم از گروه خود صعود کنیم و امیدوارم بازی اول را با نتیجه خوب به اتمام برسانیم تا مسابقات را خوب شروع کنیم.» فردا اما پرسپولیس و استقلال وارد گود می‌شوند. قرمزها میزبان نسف‌قارشی ازبکستان هستند و آبی‌ها در دوحه مقابل الریان قطر قرار می‌گیرند. برانکو که یک‌بار این مسیر را تا نزدیکی فتح جام رفته با اعتماد به نفس از مصاف با حریف می‌گوید: «در لیگ قهرمانان آسیا حریف ساده نداریم. همه تیم‌ها قوی هستند و ما به آنها احترام می‌گذاریم. ما در بازی با نسف‌قارشی گزینه برد هستیم و می‌خواهیم خوب کار کنیم. ما در مقابل هوادارانمان و در خانه به میدان می‌رویم. همیشه گفته‌ام اولین بازی بسیار خطرناک و سخت است مخصوصا زمانی که همه شما را گزینه برد بدانند. ما تجربه خوبی از سال قبل داریم و در اولین بازی به کسب سه امتیاز فکر می‌کنیم و می‌خواهیم شروعی قوی در آسیا داشته باشیم.»