تراکتور تخته‌گاز در سراشیبی

تعویض مکرر مربی‌ها

آجورلو بعد از ناکامی در تحقق رویای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال مدیریت تراکتور را به‌دست گرفت. در آن زمان سرمربی قلعه‌نویی بود و آجورلو انتخاب دیگری هم نداشت، البته که این همکاری دیرپا نبود چراکه آنها از دو طیف رفتاری و فکری متفاوت بودند. بعد از آن یحیی گل‌محمدی آمد و تیم بحران‌زده و محروم به او سپرده شد اما نتایج ضعیف یحیی صبر سردار را سرآورد و بازهم جدایی مسالمت‌آمیز نبود تا این نظریه تقویت شود که آجورلو زود از مربیانش سیر می‌شود. متوجه باشید که یحیی اجازه اضافه و کم‌کردن بازیکن در تیم را نداشت و اتفاقا نگاهی به کارنامه او هم نشان می‌داد که بعد از یک نیم‌فصل ناکامی در ذوب‌آهن بود که موتورش روشن شد و دوجام حذفی آورد والبته فوتبالی زیبا ومالکانه راهم به نمایش گذاشت. او با جریمه و انتقاد از سوی مدیر باشگاه مواجه شد و سرآخر چاره‌ای جز جدایی برایش باقی نماند تا آجورلو این‌بارو به امید نجات از مهلکه سراغ گزینه خارجی را بگیرد.آیا ساغلام می‌تواند؟ سردار تراکتور او را ابتدا به نمازجمعه برد تا به همگان ثابت کند انتخابش اصولی را که او به آن پایبند است دارد. مربی جوان والبته کارنامه‌دار ترک که تنها نگرانی درمورد او آن است که دل آجورلو را بزند و همان سناریو که برای قلعه‌نویی و گل‌محمدی رخ داد دامنگیرش شود. او در نتیجه‌گیری هم ناکام بوده تا تردید‌ها درمورد مرد ترک بیشتر شود.

خریدهای فاجعه‌بار

اتفاقاتی در بعد فنی تراکتور هم رخ داده که برای زیرسوال رفتن سرمربی و مدیرعامل کافی است. درحالی‌که آنها با جذب سرباز از تیم‌هایی مثل سیاه‌جامگان و ذوب آهن حسابی با انتقاد مربیان این باشگاه‌ها مواجه شدند و حتی رضا عنایتی نفرینشان کردکه این باشگاه چوب رفتارخود را خواهد خورد اما خریدهای خارجی هم در کنار صید این جوان‌ها صورت گرفت تا جنس تیم جور شود. اما نه‌تنها جنس جور نشد که حالا عوامل خرید دراین باشگاه زیر تیغ اتهام قراردارند. گریکوف سیمه، مدافع کروات این تیم مقابل الغرافه برای اولین‌بار به میدان رفت تا بالاخره ضعف بزرگ آنها درقلب خط‌دفاعی را پوشش دهد اما حاصل این تصمیم فاجعه بود. این بازیکن که گویی رفاقتی دیرینه با مهدی طارمی، مهاجم حریف دارد بارها و بارها و با اشتباهات عجیب او را در موقعیت گلزنی قرارداد و روی دوگل از سه گل تیم مقصر شماره یک بود.

طارمی از موقعیت‌های پیش‌کشی نگذشت تا شبی فاجعه‌بار برای تراکتور رقم بخورد؛ شبی که البته ساغلام سرمربی تیم مدعی است اگر موقعیت‌های آنها درنیمه دوم گل می‌شد شاید شرایط آن فرق می‌کرد: «قانون فوتبال این است که برنده همیشه برنده است و کسی به اتفاقات بازی توجه نمی‌کند. کسی نمی‌گوید که ما ۱۰ موقعیت گلزنی داشتیم و گل صحیح‌مان را داور نپذیرفت. همه می‌گویند که ۳ امتیاز به تیم الغرافه رسید. نتیجه‌ای که امروز شاهدش بودیم، نتیجه‌ای نبود که باید به‌دست می‌آمد. این سرنوشت واقعی بازی با الغرافه نبود و من هیچ‌وقت دوست ندارم بازی دیگری را مثل بازی امروز تجربه کنم.» او می‌خواهد به لیگ ایران برگردد و روی آن تمرکز کند اما آیا این به معنی نجات او از زیر فشار نتایج اخیر خواهد بود؟ «به هر صورت ما شکست خوردیم اما زندگی ادامه دارد. باید خودمان را آماده بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کنیم اما باید بگویم از این مسابقه خاطره خیلی بدی در ذهن من مانده و هیچ‌وقت نمی‌خواهم آن را به‌یاد بیاورم.»