تلخ و شیرین

تراکتورسازی بدون امتیاز در قعر گروه یک قرار دارد و الاهلی عربستان با ۶ امتیاز صدرنشین و تیم‌های الجزیره امارات و الغرافه قطر هر کدام با ۳ امتیاز دوم و سوم هستند. تراکتورسازی در بازی بعدی خود چهاردهم اسفند میهمان الجزیره امارات خواهد بود و این مسابقه برای آنها حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت. ذوب‌آهن دیگر نماینده کشورمان اما شرایط متفاوتی دارد. آنها که درهفته اول باخت ۳بریک مقابل الدحیل قطر را تجربه کردند در هفته دوم موفق شدند در فولادشهر مقابل لکوموتیو ازبکستان به برد ۲بر صفر رسیده و شرایط خود را در جدول بهبود بخشند. حالا ذوب‌آهن و لکوموتیو هر کدام با ۳ امتیاز دوم و سوم هستند و الدحیل نیز با ۶ امتیاز صدرنشین گروه دوم است. ذوب‌آهن در بازی سوم خود پانزدهم اسفند در فولادشهر میزبان الوحده امارات خواهد بود.

سایه‌ای از پرسپولیس در قطر

درهفته دوم اما شرایط برای سرخابی‌ها کاملا متفاوت بود. هر دو تیم خارج ازایران بازی کردند و نتایج عجیبی را کسب کردند. پرسپولیس که در هفته اول این مسابقات تیم نسف قارشی ازبکستان را با نتیجه ۳بر صفر و مقتدرانه برده بود در هفته دوم اما با ارائه یک بازی ضعیف و دور از انتظار در قطر با نتیجه ۳بریک به السد باخت. بازیکنان پرسپولیس هیچ کدام در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند و اشتباهات فردی در تمام طول مسابقه مشهود بود. دلایل زیادی از جمله مغرور شدن بازیکنان برای توجیه این شکست عنوان شد اما بدون شک دراین بازی تفکرات برانکو جواب نداد و تعویض‌های او بی‌اثر و بد موقع بود. بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان این باشگاه نیز از تعویض‌های دیرهنگام و انتخاب ترکیب اصلی تیم برای این بازی انتقاد کردند. برانکو که از این شکست شوکه شده بود دیروز در توضیح این نتیجه به سایت رسمی باشگاه گفته: «شکست برابر السد سنگین و تلخ بود. درهر دو نیمه در خط دفاعی اشتباهاتی داشتیم. نهایت تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا تیم را جمع کنیم، اما متاسفانه دروازه ما به‌راحتی باز می‌شد.» با این نتیجه پرسپولیس ۳ امتیازی و مشترکا با نسف قارشی در مکان دوم جدول ایستاد و السد نیز با ۶ امتیاز صدرنشین است. پرسپولیس در بازی بعدی خود ۱۴ اسفند در استادیوم آزادی میزبان الوصل امارات خواهد بود.

کار بزرگ استقلال درعمان

استقلال دیگر نماینده کشورمان برخلاف باورعموم که تصور می‌کردند مقابل الهلال عربستان که نایب قهرمان فصل گذشته بود به دردسر بیفتد اما با ارائه یک بازی هوشمندانه موفق شد این تیم متمول را با نتیجه یک‌برصفر شکست دهد تا غافلگیری دوم را در میان نمایندگان ایرانی و بعد از شکست پرسپولیس رقم بزند. هر چند الهلال نسبت به سال قبل بسیار ضعیف‌تر شده اما برد شیرین استقلال مقابل حریف قلدر خود نشان داد که تفکرات شفر به تدریج در این تیم جا افتاده و آنها حالا برای آسیا خط و نشان کشیده‌اند. سیستم شفر در بازی با الهلال برخلاف بازی‌های لیگ برتر سیستم دفاع- ضدحمله بود و او به خوبی می‌دانست که با وجود ستاره‌های تهاجمی الهلال اگر بخواهد فوتبالی باز و تهاجمی به نمایش بگذارد تیمش به دردسر می‌افتد. او با این حربه سه امتیاز شیرین را از دهان سرسخت‌ترین رقیب خود بیرون آورد.جالب اینکه شکست الهلال برابر استقلال برای مدیران این تیم عربستانی قابل هضم نبود و آنها بلافاصله رامون دیاز سرمربی خود را اخراج کردند. با این برد روحیه استقلال برای بازی دربی و تقابل با پرسپولیس بیشتر شد و آنها به بازی هفته بیست و پنجم که در تاریخ دهم اسفند ماه برگزار می‌شود امیدوارتر شدند. حالا شرایط استقلال برای صعود آسان‌تر شده است. آبی‌ها با ۴ امتیاز صدرنشین گروه هستند و تیم‌های الریان قطر و العین امارات با ۲ امتیاز دوم و سوم و الهلال عربستان با کسب یک امتیاز قعرنشین گروه است. بازی بعدی استقلال پانزدهم اسفند ماه مقابل العین در امارات برگزار خواهد شد.