استقلال با هدایت شفر کاملا تغییر کرده است. تیمی که توانسته الهلال عربستان و پرسپولیس را شکست بدهد و در لیگ قهرمانان آسیا هم صدرنشین گروه D شده است. خط هافبک استقلال آنقدر قدرتمند ظاهر می‌شود که شفر صراحتا می‌گوید که بهترین‌ هافبک‌های فوتبال آسیا را در اختیار دارد. اما نکته اینجاست که العین هم نسبت به فصل گذشته بسیار قدرتمند‌تر شده. این تیم اکنون در صدر جدول لیگ امارات است و زوران مامیچ کروات هدایت آن را برعهده دارد. شفر آلمانی دوست دارد دومین مربی کروات را در کمتر از ۲ هفته شکست بدهد! او بعد از بردن برانکو اکنون مترصد شکار دومین مربی کروات است.

العین البته بازیکنانی همچون عمر عبدالرحمان را در اختیار دارد و قطعا استقلال بازی بسیار دشواری پیش رو دارد اما هواداران فوتبال ایران دلخوش به توانایی‌های فنی شفر و آنالیز دقیق او و پسرش از العین هستند تا انتقام شکست سنگین فصل گذشته را از العین در خانه‌اش بگیرند.استقلال اگر مثل بازی با پرسپولیس هوشمندانه و با تمرکز بازی کند، پیروزی دور از دسترس آنها نخواهد بود. هرچند مساوی هم در امارات برای استقلال نتیجه بدی محسوب نمی‌شود. اما حریف به دنبال حداکثر امتیاز ممکن است. سایت روزنامه البیان امارات نوشت: زوران مامیچ مدعی شده که شاگردانش نیاز به تمرکز و تلاش کافی در سایر دیدارهای باقی‌مانده از فصل جاری لیگ امارات و لیگ قهرمانان آسیا دارند و بر اهمیت پیروزی در بازی با استقلال تهران واقف هستند. این پیروزی می‌تواند کارت صعود تیم العین به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باشد.این روزنامه اماراتی در ادامه به نقل از سرمربی تیم العین نوشت: «تیم العین بازیکنانی را در اختیار دارد که ضمن برخورداری از کیفیت فنی بسیار مطلوب دارای ذهنیت‌های حرفه‌ای برای رویارویی چالش‌برانگیز از جمله بازی با استقلال هستند.»

تقابل ذوب با تیم صفر امتیازی

دیگر بازی امروز نماینده‌های ایران در آسیا را ذوب‌آهن مقابل الوحده دیگر نماینده امارات برگزار خواهد کرد. بازی‌ که با توجه به صفر امتیاز حریف گواه از سادگی آن دارد اما امیر قلعه‌نویی فریب نتایج گذشته را نمی‌خورد چون این آخرین تلاش آنها برای بقا و نجات است و قطعا باتمام قوا پا به میدان خواهند گذاشت. او درکنفرانس خبری پیش از بازی از خطرناک بودن این حریف گفت: «الوحده تیم قدیمی در امارات است. این تیم با توجه به بازیکنان خارجی که دارد تیم بسیار خطرناکی است و آقای گل امارات در این تیم بازی می‌کند. ما نیز برنامه‌هایی داریم که درباره آن صحبت نمی‌کنیم. بازی‌های گذشته فقط آمار هستند و واقعیت فوتبال، امروز در زمین رخ می‌دهد.

به همین دلیل به نتیجه گذشته الوحده کاری نداریم. تیم خطرناکی در پیش روی ماست و تنها به بازی فکر می‌کنیم.» قلعه‌نویی در واکنش به این پرسش که «الوحده بازیکنان خارجی خوبی دارد و چه برنامه‌هایی برای مهار آنها دارید؟»، گفت: «الوحده در ۵۰ متر رو به جلو بسیار خطرناک است. در دو روزی که فرصت داشتیم سعی کردیم تا برنامه ما به‌صورتی باشد که پل ارتباطی هافبک‌ها و مهاجمان آنها را قطع کنیم. ما تنها یک جلسه کار تاکتیکی داشتیم، اما بازیکنانم از نظر ذهنی آماده این مسابقه هستند.»

برنامه مسابقات گروه D

العین امارات - استقلال ایران ساعت ۱۸:۵۰

الهلال عربستان - الریان قطر ساعت ۲۰:۴۵

برنامه مسابقات گروه B

ذوب آهن - الوحده ساعت ۱۶

الدحیل قطر- لکوموتیو تاشکند ۱۸:۳۰

ورزش