او که از حضور بانوان ایرانی در این رشته بسیار خوشحال است به «ایسنا» گفت: «خیلی خوشحالم و افتخار می‌کنم که در ایران میهمان هستم تا بیشتر در مورد وزنه‌برداری ایرانی‌ها و فرهنگشان بدانم. من در اینجا یکی از بهترین مردمان دنیا را دیدم وبسیار هیجان‌زده شدم. همچنین سنت‌های مردمی و عمیق این کشور را دیدم. ورود بانوان ایرانی به وزنه‌برداری با تلاش فدراسیون ایران و تایید کمیته المپیک اتفاق افتاد. ما با آنها تبادل اطلاعات کرده و مسابقات دوستانه برگزار می‌کنیم. امیدوارم در آینده به تعدادی از مربیان خانم مجوز بدهیم تا وزنه‌برداری بانوان را به سطح بالاتری برسانند، همچنین از نظر آموزشی هم به حد بالایی برسند و خودشان دیگر بتوانند مربیان حرفه‌ای تربیت کنند. علی مرادی به‌عنوان رئیس فدراسیون ایران و من به‌عنوان رئیس فدراسیون آمریکا و نایب رئیس فدراسیون جهانی تلاش می‌کنیم مسابقاتی بین ایران و آمریکا برگزار کنیم تا از وزنه‌برداری زنان ایران حمایت داشته باشیم. حس می‌کنم جای وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی خالی است و ما دوست داریم آنها را در مسابقات بین‌المللی ببینیم. فکر می‌کنم چند سال آینده زنان ایرانی در مسابقات نوجوانان و جوانان مانند مردان مدال بگیرند و ۲ تا ۴ سال بعد از آن در مسابقات جهانی مدال می‌گیرند. البته زنان ایرانی پتانسیل زیادی دارند و استعدادهای زیادی در ایران می‌بینم.»

شورو اشتیاق بانوان برای وزنه زدن

مربی تیم‌ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان وزنه‌برداری بانوان کشورمان نیز از پتانسیل زیاد ایرانی‌ها برای کسب موفقیت و تمایل آنها برای گرفتن اولین مدال صحبت کرد. معصومه امانی در این‌خصوص به «ایسنا» گفت: «اولین اردوی رسمی را برگزار کرده‌ایم و وزنه‌برداران روحیه خوبی دارند و شورو اشتیاق زیادی در آنها وجود دارد. از طرفی این دختران از طرف خانواده‌هایشان خیلی حمایت می‌شوند. در این اردو هم سعی می‌کنیم تکنیک‌هایشان را تقویت و نقاط ضعف آنها را برطرف کنیم. با این شرایط آنها ۱۰۰درصد پیشرفت زیادی خواهند داشت.»

در انتظار اولین مدال المپیک بانوان

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک پیش از آغاز کلاس آموزشی وزنه‌برداری اعضای تیم‌ملی بانوان در اهواز اظهار امیدواری کرد که به‌زودی شاهد کسب اولین مدال المپیک بانوان ایرانی باشیم: «وزنه‌برداری جزو شناسنامه ورزش ایران است. امیدوارم از بین شما خانم‌ها که به تازگی این رشته را آغاز کرده‌اید، اولین مدال المپیک وزنه‌برداری به دست بیاید و شما نیز در تاریخ ثبت شوید. هرچند امکانات ما در اینجا بالا نیست، ولی حتما میهمانان خارجی‌مان که به اینجا آمده‌اند، احساس می‌کنند چقدر ایران علاقه‌مند و مصمم است که بانوان نیز در این رشته فعالیت کنند و مطمئن باشید در آینده خیلی نزدیک شاهد حضور شما در مسابقات بین‌المللی خواهیم بود.»