محمدرضا داورزنی در گفت‌وگوی مفصل با «ایسنا» در مورد موضوعات مختلف از جمله مسائل مربوط به فدراسیون کشتی گفت‌وگو کرده که در بخشی از آن گفته: «به اندازه کافی در کشور مشکلاتی وجود دارد که اگر این مشکلات را به درستی مدیریت نکنیم، کشور دچار چالش‌های جدی می‌شود. بعضی وقت‌ها گرفتن برخی تصمیمات جایگاه خاص خودش را دارد. سیاست‌های کلان نظام را وزارتخانه‌ها و دولت‌ها تبیین نمی‌کنند. باید از همه ابزارها در تمام حوزه‌ها استفاده شود تا تصمیماتی گرفته شود که هم آسیب کمتر و هم برد بهتری در تعاملاتمان با نهادهای بین‌المللی داشته باشد. همان‌طور که در مسائل مختلف سیاسی – اجتماعی با مذاکره مسائلمان را حل‌وفصل کردیم باید در مسائل ورزشی هم با مذاکره و تدبیر پیش برویم. اخذ این چنین تصمیماتی ابزارهایی در دست غربی‌ها است که با این ابزار قصد دارند همه چیز را تحت کنترل خود درآورند. هر کسی ظاهر این منشورها و قوانین را نگاه کند می‌پسندد و همه اذعان‌ دارند که باید در چارچوب آن حرکت کنیم اما آیا واقعیت مسائل پشت پرده همین است؟

اگر تحلیل درستی از مسائل پشت‌پرده داشته باشیم می‌توانیم تصمیمات درستی را اخذ کنیم. در مورد کشتی‌ و مسائل پیش آمده آن تنها بحث یک رشته خاص ورزشی مطرح نیست، چراکه در طول چهار دهه پس از انقلاب ورزشکاران ایرانی بیش از ۲۰۰ بار با ورزشکاران رژیم صهیونیستی مبارزه نکرده‌اند و این مورد را به‌عنوان یک اصل کلی پذیرفته‌ایم. لایه ظاهری قوانین و تصمیمات کاملا شفاف است، اما پشت‌پرده چیست که در یک جایی پیشنهاد می‌شود که شما رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسید سپس هر پستی در کمیته‌ بین‌المللی المپیک خواستید، اعطا می‌کنیم. دوستانی که این مسائل را مطرح می‌کنند این سوال را دارند که چرا در عرصه رقابت‌های بین‌المللی ورزشی برای حل مشکل رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تعیین تکلیف نمی‌شود؟

در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران کشوری به نام «اسرائیل» را به رسمیت نمی‌شناسیم و کسی در این باره تردیدی ندارد و با این دید نباید با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه بدهیم اما در این مدل دچار تعارضات با نهادهای بین‌المللی می‌شویم. حال باید بررسی کرد که چگونه می‌شود ورزشکاران ایرانی با صلابت در مسابقات شرکت کنند و با صلابت مقابل ورزشکاران اسرائیلی بازی نکنند. تعیین تکلیف این مساله بر عهده نهادهای کلان و تصمیم‌گیرنده نظام است. نهادهای کلان و بالادستی باید تصمیم بگیرند که فدراسیون‌های ورزشی چه برخوردی در رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی داشته باشند. در مورد کشتی‌ باید با تدبیر بیشتری با مسائل برخورد کرد. برخی از مسائل و مشکلات باید در درون سیستم مورد بررسی قرار بگیرد.»