و اینک انتقام

 همه چیز از آن روز شروع شد؛ روزی که العینی‌ها هر کاری دل‌شان خواست کردند؛ هم درون زمین و هم بیرون از آن. آنچه آنها بیرون از زمین انجام دادند، قطعا زشت و غیرحرفه‌ای بود. بعد از آن مسابقه عمر عبدالرحمن و رفقا ویدیویی از داخل رختکن بیرون دادند که یک جورهایی «کلک‌تان را کندیم» معنی می‌داد. استقلال برای قرار گرفتن در موقعیت انتقام زیاد منتظر نماند. قرعه‌کشی امسال لیگ قهرمانان به شکل معجزه‌آسایی این دو تیم را در یک گروه قرار داد تا بساط انتقام چیده شود؛ به‌ویژه در روزهایی که استقلال هم با سرمربی آلمانی‌اش جان مضاعف گرفته و اصلا قابل مقایسه با تیم پارسال نیست. بازی رفت امسال که هفته گذشته در امارات برگزار شد، می‌توانست همان محفلی باشد که آبی‌ها بی‌صبرانه انتظارش را می‌کشیدند.

استقلال اتفاقا بازی بسیار خوب و آبرومندانه‌ای هم ارائه داد و حتی دو بار از میزبان پیش افتاد، اما دیگر نیازی به یادآوری نیست که داور مالزیایی چه کرد و چطور با گرفتن دو پنالتی عجیب برای العین، این تیم را از شکست رهاند. انگار اما تقدیر این است که استقلال انتقام آن باخت شش‌گله و این ناداوری اخیر را یکجا بگیرد؛ آن هم امشب در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان۸۰ هزار جفت چشم مشتاق. اگر هفته گذشته «داور» یار دوازدهم العین بود، امروز «هوادار» یار دوازدهم استقلال است و البته که این تیم همیشه ثابت کرده جلوی هوادارانش چیزی کم نمی‌گذارد. همین فصل قبل هم که در بازی برگشت آن اتفاقات رخ داد، استقلال مسابقه رفت را جلوی چشم تماشاگرانش برد. پس امسال که موازنه قدرت برقرار است و استقلال هم در امارات نشان داد از نظر فنی اصلا چیزی کم از رقیب ندارد، قطعا ورزشگاه آزادی می‌تواند مسلخ رقیب اماراتی باشد. بازی امشب تماشا دارد. اگر امکانش را دارید راه ورزشگاه آزادی را در پیش بگیرید و اگر نه، ساعت ۱۹ چشم از صفحه تلویزیون بر ندارید.

آخرین فرصت العین

دیدار با العین اگرچه سایق‌های انگیزشی زیادی برای استقلالی‌ها دارد، اما به همان اندازه خطرناک هم هست. فراموش نکنیم العین در آستانه حذف از این گروه قرار گرفته و اگر امشب با دست خالی میدان را ترک کند، دیگر بخت چندانی برای صعود نخواهد داشت. آنها بر خلاف ابتدای سال که صرفا برای گرفتن حداقل امتیاز و کشاندن بازی به امارات مسافر تهران شدند، این بار برای برد می‌آیند و بنابراین ما روی دیگر این تیم را خواهیم دید. پس پیش از هر چیز دیگری لازم است آبی‌ها «جوگیر» نشوند و نمایشی به دور از احساسات ارائه کنند.

خطر برای پنج استقلالی

مسابقه امشب برای استقلال از یک نظر دیگر هم مهم است. در دیداری که قطعا جنبه‌های فیزیکی هم خواهد داشت، پنج بازیکن یک اخطاره استقلال باید مراقب باشند که کارت دوم را نگیرند و محروم نشوند. در لیگ قهرمانان آسیا هر بازیکن با دریافت دو کارت زرد محروم می‌شود، بنابراین از بین مهدی رحمتی، روزبه چشمی، مجید حسینی، امید ابراهیمی و پژمان منتظری هر کدام که اخطار بگیرند بازی بعدی برابر الریان را از دست خواهند داد. البته مجید حسینی به‌دلیل مصدومیت بازی امشب را از دست داده است، درست مثل محسن کریمی و بهنام برزای. در طرف مقابل هم کابو از العین مصدوم شده و امشب بازی نخواهد کرد.

مربیان چه گفتند؟

دیروز اما نشست خبری پیش از این بازی هم برگزار شد. مامیچ، سرمربی العین در صحبت‌هایش به تمجید از عملکرد وینفرد شفر در استقلال پرداخت و گفت: «استقلال نسبت به سال قبل تیم بهتری شده و به آنها احترام می‌گذاریم. استقلال روی نیمکتش شفر را دارد که از سطح کیفی بالایی برخوردار است. با آمدن شفر روح فوتبال آلمانی در این تیم دمیده شده. این را هم می‌دانیم که استقلال ۱۰ روز پیش در دربی بزرگ ایران پرسپولیس را شکست داده است، بنابراین کیفیت بالایی دارد، اما العین هم به نسبت سال گذشته کیفیت بالاتری پیدا کرده است.» شفر هم در مورد بازی امشب گفت: «العین به اینجا نیامده که ببازد. در بازی رفت هم گفتم که ما به امارات آمدیم که العین را ببریم. آنها کایو را از دست داده‌اند و شاید در بازی امشب دنبال ضدحمله باشند. العین تیم بسیار خوبی دارد و ما مطمئنا دیدار سختی خواهیم داشت. برای پیروزی باید بهتر از بازی رفت باشیم.»

سودای صعود ذوب

امشب اما از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، دیگر نماینده فوتبال کشورمان یعنی ذوب‌آهن اصفهان در زمین الوحده امارات به مصاف این تیم خواهد رفت. ذوب در بازی رفت با دو گل الوحده را شکست داد و چندین موقعیت دیگر را هم روی دروازه این تیم خلق کرد. بنابراین بعید است شاگردان قلعه‌نویی در بازی امشب کار سختی برای پیروزی داشته باشند. در این گروه الدحیل قطر (لخویای سابق) با جمع‌آوری هر ۹ امتیاز بازی رفت کار صعودش را یکسره کرده و اگر ذوب‌آهن امشب برنده باشد، می‌توان گفت کار در این گروه تمام است.

ورزش