تسری مشکل کشتی به کل ورزش ایران

   هشدار جدی رئیس جهانی کشتی

در همین حال رئیس اتحادیه جهانی کشتی نسبت به اتفاقات اخیر در کشتی ایران واکنش تندی نشان داد و اعلام کرد ادامه این روند کل ورزش ایران را تهدید می‌کند. به‌ گزارش «‌ایسنا» نناد لالوویچ درگفت‌وگو با یک سایت خارجی درباره اتفاقات اخیر در کشتی ایران گفت: «ایران تبدیل به ریگی درکفش‌مان شده است. برخی اوقات چنین اتفاقاتی در کشتی رخ می‌دهد و گاهی اوقات نیز ممکن است در دیگر ورزش‌ها بیفتد. می‌خواهیم از تکرار این اتفاقات در آینده جلوگیری کنیم. خبرهایی به ما رسیده که رئیس فدراسیون کشتی ایران استعفا کرده است. درحال‌‌حاضر به او دسترسی ندارم، اما می‌خواهم حقایق را بدانم. به‌خصوص که مسابقاتی در ایران به زودی خواهیم داشت و برگزاری آنها بدون رئیس فدراسیون آسان نیست. من دلیل ‌اصلی اینکه او چرا استعفا داده است را نمی‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخیر باشد برای ایران خوب نیست. ورزش ایران اگر به این روند مسابقه ندادن مقابل ورزشکاران اسرائیل ادامه‌ دهد ریسک زیادی را متحمل شده است. مسوولان ایران باید متوجه شوند که اگر نخواهند ورزشکاران‌شان مقابل همه کشورها مبارزه کنند، نه تنها به کشتی ضربه وارد می‌کنند،‌ بلکه به تمام ورزش ایران ضربه می‌زنند.»

   زمان بی‌ثباتی کشتی نیست

از سوی دیگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از حمایت همه‌جانبه وزارت از فدراسیون کشتی سخن گفت. محمدرضا داورزنی گفت: «سیاست کلی وزارت این است که از برنامه‌های فدراسیون کشتی حمایت صددرصدی صورت گیرد. درحال‌حاضر زمان بی‌ثباتی در کشور و زمان حاشیه در کشتی نیست. بحث خادم عدم فراهم بودن شرایط کار و حمایت وزارت ورزش بود که برای ما جای تعجب داشت. باز هم امید دارم خادم تجدیدنظر کند تا این بحث‌ها با مذاکره درون خانواده ورزش حل شود. اگر خدای ناکرده خادم بر تصمیم خود پافشاری کرد مجمع باید تصمیم دیگری بگیرد تا شرایط مدیریتی به کشتی آسیب وارد نکند و این رشته به ثبات برسد.»

   با این شرایط گره کورتر می‌شود

پیشکسوت کشتی کشور و عضو هیات‌مدیره فدراسیون نیز در مورد ادامه این روند به وزارت ورزش هشدار داد. منصور برزگر به خبرگزاری تسنیم گفت: «آقای وزیر بهتر است از لاک خود بیرون بیایید و برای ورزش ایران کار کنید. رسول خادم نگران کشتی بود، چراکه احتمال تعلیق این رشته پرافتخار می‌رفت. متاسفانه با این روند گره کشتی به‌جای اینکه باز شود‌،کورتر می‌شود.»