پس از این اقدام مسوولان ورزشی کشوربه تکاپو افتادند تا این حکم را لغو کنند که هنوز در این خصوص به موفقیتی نرسیده‌اند. اما در این بین روز پنج‌شنبه حاشیه‌های این موضوع به نحوی افزایش یافت که دو مسوول ورزشی کشور یکدیگر را متهم کردند. ابتدا شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران مدعی شد دلیل لغو این میزبانی شیطنت برخی در ایران بوده است. او در گفت‌وگو با سایت کمیته ملی المپیک کشور در این خصوص گفت: «در جلسه با مدیران وزارت ورزش تصمیم بر این شد که اینجانب به‌عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک تماسی تلفنی را با نناد لالوویچ  داشته باشم و موضوع را شخصا پیگیر کنم.

در تماس تلفنی با ایشان رئیس جهانی فدراسیون کشتی اعلام کرد در نامه ارسالی از فدراسیون ایران چند نکته مهم نهفته شده که مهم‌ترین آن استعفای رئیس فدراسیون کشتی این کشور است. در ادامه نامه عنوان شده که کلیه اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی نیز استعفا داده‌اند. ضمن اینکه نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در نامه ارسالی تاکید کرده وضعیت امور اداری فدراسیون هم غیرفعال شده است. لالوویچ با بیان این مسائل و مطالبی که در نامه ارسالی ایران عنوان شده بود از من سوال کرد اگر شما جای من بودید و با همچنین نامه و شرح وضعیتی از کشور میزبان مسابقاتی با این اهمیت روبه‌رو می‌شدید آیا تصمیمی غیر از تصمیم من می‌گرفتید؟»

بعد از صحبت‌های دبیرکل کمیته ملی المپیک، حمید بنی‌تمیم نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با «ایسنا» در مورد حرف‌های شهنازی به این شکل از خود دفاع کرد: «ما روز ۱۸ اسفندماه (۹مارس) در نامه‌ای به اتحادیه جهانی استعفای رئیس فدراسیون کشتی و شورای فنی تیم‌های ملی را تایید کردیم؛ اما به خاطر مصالح ملی، به دلایل استعفا اشاره نکردیم. نمی‌توانستیم وقتی به‌رغم همه پیگیری‌های فدراسیون، هیچ کاری برای آماده‌سازی سالن انجام نشده و رئیس فدراسیونمان هم استعفا داده، دروغ بگوییم که همه چیز آماده و فراهم است.» این درحالی است که رئیس اتحادیه جهانی کشتی در آخرین صحبت خود در این خصوص اعلام کرده که اعطای دوباره میزبانی به ایران باید در جلسه‌ای که در کشور سوئیس برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار بگیرد.