ذوب و ملاقات با تیم بی‌انگیزه

ذوب‌آهن تیم دوم جدول لیگ برتر ایران در شرایط ایده‌آل قرار دارد و در آخرین بازی خانگی‌اش هم ۳ بر صفر تراکتورسازی را شکست داد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در آسیا هم وضعیت‌شان خوب است زیرا سرنوشت صعود در دستان خودشان است. حریف امروز ذوب‌آهن الدحیل قطر است که صعودش را به‌عنوان صدرنشین گروه B مسجل کرده و مسابقه با ذوب‌آهن برایش تشریفاتی است اما سبزپوشان ایرانی پیروزی در این بازی برایشان اهمیت حیاتی دارد. ذوب‌آهن اگر بتواند الدحیل را شکست بدهد تا حد زیادی صعودش را قطعی می‌کند اما مساوی یا باخت مقابل الدحیل وضعیت شاگردان قلعه‌نویی را برای صعود سخت خواهد کرد.

الدحیل یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های گروه است که اولین تیم لیگ قهرمانان آسیا بود که صعودش را قطعی کرد. الدحیل در لیگ قطر هم در این فصل قبل از پایان مسابقات قهرمان شده است. به این ترتیب قهرمان قطر شاید انگیزه زیادی برای بازی با ذوب‌آهن نداشته باشد و احتمال دارد این تیم با نفرات ذخیره‌اش به مصاف ذوب‌آهن برود. الدحیل بازیکنان با کیفیتی همچون یوسف مساکینی کاپیتان تیم تونس را در اختیار دارد که در بازی رفت هم یک گل از ۳ گل تیمش را به ذوب‌آهن زد. البته به دلیل مصدومیت در بازی دوستانه ایران و تونس غایب بود اما گفته می‌شود مصدومیت مساکینی برطرف شده ولی بعید است جمال بلماضی سرمربی الجزایری در این بازی تشریفاتی مساکینی را به میدان بفرستد. ذوب‌آهن می‌تواند از بی‌انگیزگی الدحیل نهایت استفاده را ببرد و صعودش را قبل از هفته پایانی قطعی کند.

قلعه‌نویی و گروه مرگ

اما بشنوید از سرمربی دو تیم. قلعه‌نویی معتقد است تیمش در گروه مرگ قرار دارد: «الدحیل در غرب آسیا تیم کاملی است. من باز هم می‌گویم که گروه مرگ این گروهی است که ما در آن قرار گرفتیم و این موضوع به همه ثابت شد. الدحیل تیم خوبی است و کادر فنی و بازیکنان بسیار قدرتمندی دارد. ما در بازی رفت می‌توانستیم برنده باشیم و تا دقیقه ۷۰ همه چیز در اختیار ما بود، اما با تعویض‌هایی که انجام دادیم بازی را واگذار کردیم. ما برای ماندن در جدول محکوم به برد هستیم. تیم‌مان از نظر روحی و فنی شرایط خوبی دارد و بازیکنان از همه نظر آماده بازی هستند. اگر ما بتوانیم ارتباط خط هافبک و خط حمله آنها را با پرس تیمی که در یک سوم میانی انجام می‌دهیم، قطع کنیم فکر می‌کنم به اهدافی که داریم خواهیم رسید.»

وی با درخواست از هواداران اصفهانی برای حضور در ورزشگاه و حمایت از ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: «یک خواهشی از طرفداران اصفهانی دارم و آن هم این است که به ورزشگاه بیایند و حمایت کنند. جای تعجب است؛ ذوب‌آهن با آن شرایط سختی که در نیم‌فصل اول داشت، الان در رده دوم جدول لیگ برتر ایران است و در بازی‌‌های آسیایی در گروه مرگ شرایط بدی ندارد. تعجب می‌کنم که مردم به ورزشگاه نمی‌آیند. حالا ایراد چیست، بگویند تا برطرف کنیم. حتما آن ایراد هم از سرمربی است!» بلماضی هم درباره تعطیلی ۲۰ روزه لیگ ستارگان قطر و غیبت بازیکنان ملی‌پوش تیم الدحیل گفت: « ما بازیکنان ملی‌پوش زیادی داریم که بازی کردن بدون آنها برای ما سخت خواهد بود، اما توانستیم از این شرایط به خوبی عبور کنیم. غیبت بازیکنان مصدوم یا ملی‌پوش فرصتی برای بازیکنان جوان است که به میدان بروند و خودشان را نشان دهند. این اتفاق سال گذشته هم رخ داد و ما در پنج بازی بدون بازیکنان کلیدی‌مان به میدان رفتیم که چهار بازی را برنده شدیم و یک بازی را مساوی کردیم. در آن زمان بازیکنانی که به میدان رفتند، توانایی خودشان را به نمایش گذاشتند.»

برنامه بازی‌های گروه A

الاهلی عربستان ... تراکتورسازی ایران ۲۰:۵۰

الغرافه قطر.......................... الجزیره امارات ۲۰

برنامه مسابقات گروه B

ذوب‌آهن ایران.................. الدحیل قطر ۱۸:۴۵

الوحده امارات......... لوکوموتیو تاشکند ۱۹:۴۰

ورزش