اختلافی که بالاخره تایید شد

مسلمان در ابتدای لیگ پانزدهم درحالی پرسپولیسی شد که روزگار افت فنی‌اش را پشت‌سر می‌گذاشت. همان زمان این شایعه به‌طور خیلی جدی به گوش می‌رسید که مسلمان خرید باشگاه بوده و بدون اطلاع برانکو جذب شده است. به همین دلیل هم مربی کروات دلیلی برای بازی دادن به این بازیکن پیدا نمی‌کرد. هفت هفته پس از آغاز لیگ پانزدهم اما ضایعه درگذشت هادی نوروزی رخ داد و یک نفر از ترکیب اصلی پرسپولیس کم شد تا درست از هفته بعد مسلمان فیکس شود. او به تدریج زیر نظر برانکو به بهترین فرم ممکن برگشت و طی دو سال گذشته نمایش‌های بسیار خوبی ارائه داد. با وجود این از چند ماه پیش ناگهان همه چیز تغییر کرد و برانکو بهترین گلساز لیگ را به نیمکت ذخیره‌ها دوخت. مسلمان مدت‌هاست که بازی نمی‌کند. او این اواخر تنها در دیدار با سایپا فرصت حضور در میدان را پیدا کرد که آن هم به‌دلیل غیبت شمار زیادی از بازیکنان اصلی و ملی‌پوش تیم بود.

شماره ۷۷ سرخ‌ها آن روز بد بازی نکرد، اما برانکو باز هم در دو مسابقه بعدی برابر نسف قارشی و پدیده به او بازی نداد. در مدت زمانی که مسلمان نیمکت‌نشین شده، بارها شایعه مشکلات غیرفنی او با برانکو مطرح شده، اما سرمربی پرسپولیس هر بار این موضوع را به شدت تکذیب کرده که آخرین بارش همین چند روز پیش در مشهد بوده: «اگر مسلمان مشکل انضباطی داشت، اجازه حضورش روی نیمکت را هم نمی‌دادم.» با وجود این دیروز کریم باقری، دستیار ایرانی برانکو در کمال صداقت با «ایسنا» گفت‌وگو کرد و سرانجام برای اولین بار پرده از حقیقت برداشت: «نمی‌توانیم این موضوع را کتمان کنیم. میانه برانکو و مسلمان شکرآب است اما ما تا به حال تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم و حتی خود مسلمان نیز تلاش خود را کرده است تا این دلخوری‌ها از بین برود. هواداران هم نگران نباشند محسن در پرسپولیس می‌ماند.»

البته خود برانکو هم در مصاحبه‌هایش تاکید کرده همه بازیکنانش (و طبعا مسلمان) را برای فصل بعد می‌خواهد، اما باید دید بازیکنی که با وجود سه ماه نیمکت‌نشینی هنوز بهترین پاسور لیگ است و چند مشتری دست به نقد از جمله سپاهان را در انتظار خودش می‌بیند، حاضر است کماکان در پرسپولیس بماند، روی نیمکت بنشیند و فقط در نیمه دوم مسابقات ۴۰دقیقه بدون هیچ نتیجه‌ای بدنش را گرم کند؟ برانکو در ماجرای رامین رضاییان نشان داد خیلی سخت از مواضع اولیه‌اش عدول می‌کند. آن زمان در حالی که تمام بزرگان پرسپولیس و از جمله علی پروین برای بخشودگی رامین واسطه شده بودند، مربی کروات کوتاه نیامد؛ آیا حالا وساطت‌ها برای عفو مسلمان به جایی خواهد رسید؟