اشکان دژاگه دو ماه پیش زانوی خودش را به تیغ جراحان سپرد و درحال‌ حاضر در تهران مراحل بهبودی را سپری می‌کند. تیم‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش پیش می‌رود. این مربی ۶۵ ساله که به‌عنوان کاشف نسل طلایی فوتبال پرتغال نظیر فیگو و روی کاستا معروف شده است، در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱ به همراه تیم‌جوانان پرتغال قهرمان جام‌جهانی جوانان شد. یکی از بازیکنان مهم او در تیم‌ملی فوتبال ایران، اشکان دژاگه است که در تیم زیر ۲۱ساله‌های آلمان با نفراتی همچون مسوت اوزیل و مانوئل نویر هم تیمی بود و توانست به موفقیت دست یابد. او درحال‌ حاضر ۳۹ بازی برای تیم‌ملی فوتبال ایران انجام داده است و توانسته هفت گل به ثمر برساند. دژاگه بعد از اتمام قراردادش با ولفسبورگ راهی فوتبال انگلیس شد و با تیم ناتینگهام قرارداد بست که در این تیم هم بار دیگر دچار مصدومیت شد.

اشکان دژاگه مدعی است تیم‌ملی این بار برخلاف گذشته به حمله مقابل تیم‌های بزرگ هم فکر می‌کند: «ما درحال‌ حاضر نسبت به گذشته تیم قوی‌تری شده‌ایم. هیچ وقت آن قدر بازیکن لژیونر در اختیار نداشتیم. الان ما بازیکنانی داریم که به واسطه بازی در اروپا تجربه زیادی در کارنامه دارند. چهار سال پیش ما فقط باید روی دفاع تیمی قوی متمرکز می‌شدیم و تنها ضدحملات کوتاهی روی دروازه‌ حریفان می‌داشتیم اما در این دوره استحکام دفاعی خودمان را حفظ کردیم و در کنار آن درحال‌ حاضر بازیکنانی داریم که می‌توانند برای تیم ما موثر باشند و در خط حمله به سود تیم عمل کنند.»

اشکان دژاگه در انتخابی جام‌جهانی در منطقه آسیا در برخی از بازی‌ها بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی فوتبال ایران را درحالی به بازو بست که هیچ باشگاهی نداشت. او این تصمیم کی‌روش را پای اعتماد ویژه او به خودش می‌گذارد وشاید به همین دلیل هم باشد که با اطمینان از حضورش در جام‌جهانی با وجود مصدومیت می‌گوید: «کارلوس کی‌روش خیلی به من اعتماد به نفس داد و من می‌خواهم در جام‌جهانی پاسخ اعتماد او را بدهم. این اعتماد مربی به من باعث شد که احساس غرور و افتخار کنم. ما مثل پرتغال کریستیانو رونالدو نداریم یا ‌مثل اسپانیا اینیستا نداریم ولی ۱۵۰ درصد از توان خودمان را برای محقق کردن آرزو و رویاهای‌مان به کار خواهیم بست.»

یکی از ستاره‌های تیم‌‌ملی فوتبال ایران در خط حمله سردار آزمون ۲۳ ساله محسوب می‌شود که در فوتبال روسیه عملکرد خوبی داشته است و در لیگ قهرمانان اروپا توانست دروازه‌ بایرن مونیخ را باز کند. در همین رابطه اشکان دژاگه، با تمجید از این بازیکن گفت: «آزمون واقعا مهاجم خوبی است که نفوذهای خیلی خوبی در محوطه جریمه حریفان دارد. البته در کنار او علیرضا جهانبخش نیز بازیکن خوبی است که عملکرد مناسبی در تیم آلکمار در فوتبال هلند داشته است.»