در ادامه مدیران فوتبال ایران که با شرکت معتبر آدیداس مذاکرات مثبتی انجام دادند، توانستند پوشاک این برند را برای تیم‌ملی نهایی کنند. اما این قرارداد ازهمان ابتدا با ابهاماتی روبه‌رو بود که بزرگ‌ترین آن ماجرای پرداخت پول از سوی فدراسیون به این شرکت برخلاف عرف رایج جهانی بود. این موضوع البته مدتی پیش از سوی فدراسیون فوتبال تکذیب شد اما دیروز سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای با تشریح ابعاد جدیدی از این قرارداد تایید کرد که فدراسیون در این قرارداد برای استفاده از پوشاک آدیداس در جام‌جهانی به این شرکت مبلغی راهم پرداخت می‌کند. هدایت ممبینی با اعلام اینکه طراحی خاصی برای پیراهن تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی در نظر گرفته نشده، به خبرگزاری «ایسنا» گفت: «آدیداس پیراهن خاصی برای تیم‌ملی ایران طراحی نکرده است.

در این زمان محدود فرصتی برای طراحی لباس وجود نداشت! من به‌عنوان مسوول کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون می‌گویم موضوع کسب درآمد ۵/ ۱ میلیون یورویی فدراسیون فوتبال از این قرارداد درست نیست. تنها نکته واضح این است که به دلیل اشتیاق فراوان ما برای عقد قرارداد، محدودیت زمانی و اینکه آدیداس نمی‌خواست لباس‌هایش را به همین راحتی وارد بازار کند، قرار شد این لباس‌ها با ۷۰ درصد تخفیف به ما تحویل داده شود. این شرکت آلمانی تمایلی به عقد قرارداد نداشت اما با پافشاری ما در نهایت مسوولان آدیداس رضایت دادند.» یکی از اتفاق‌هایی که در چند روز اخیر در مورد پوشاک تیم‌ملی خبرساز شد حذف یوز ایرانی از پیراهن‌های تیم‌ملی بود. ممبینی در این‌خصوص نیز گفت: «یوز ایرانی به‌دلیل نوع خاص لباس و روزنه‌هایی که برای تنفس روی آن وجود دارد از لباس حذف شد.

اگر یوز مانند قبل روی پیراهن می‌ماند، تکنولوژی آدیداس زیر سوال می‌رفت. پیشنهاد دادیم طرح یوز بین آرم فدراسیون فوتبال و لوگوی آدیداس قرار بگیرد که به‌دلیل ازدحام طرح در آن بخش لباس، این موضوع منتفی شد. پیشنهاد دیگرمان برای اینکه یوز پشت پیراهن و بین شماره و اسم بازیکن طراحی شود هم منتفی شد.به همین دلایل یوز از پیراهن تیم‌ملی حذف شد.» اعلام حذف یوز از پیراهن تیم‌ملی درحالی است که در طول چهار سال گذشته به‌عنوان نماد اصلی تیم‌ملی ایران در سطح جهانی معرفی شده بود و همه تیم‌ملی را با این عنوان یاد می‌کردند. حتی مهدی تاج، محمدرضا ساکت و صفی‌الله فغان‌پور، مدیران فدراسیون بارها تاکید کردند که آدیداس در حال طراحی پیراهن تیم‌ملی است و طرح یوز حتما روی این لباس وجود دارد.

اعلام زمان رونمایی از پیراهن تیم‌ملی

درحالی‌که بیشتر کشورهای حاضر در جام‌جهانی مدت‌ها پیش از پیراهن‌های خود رونمایی کردند اما پوشاک تیم‌ملی هنوز رونمایی نشده است. در همین حال رئیس فدراسیون فوتبال زمان رونمایی از پیراهن تیم‌ملی را اعلام کرد. مهدی تاج دیروز درخصوص زمان رونمایی به رسانه‌ها گفت: «روز ۲۸ اردیبهشت ماه در بازی با ازبکستان از لباس‌های تیم‌ملی رونمایی خواهد شد. این لباس‌ها جدیدترین تکنولوژی و مدل ۲۰۱۸ آدیداس هستند.»