به‌دنبال ساختن تیم‌ملی کشتی‌فرنگی مقتدر

علی اشکانی درباره سطح رقابت‌های مرحله اول انتخابی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی گفت: «پتانسیل کشتی‌فرنگی ما همین نفرات هستند، هرچند انتظار مردم از این رشته زیاد است. یکی از اهداف اصلی ما جوانگرایی است، کشتی‌گیران پا به سن گذاشته حضورشان در اردوها سخت است. در اردو تنها آمادگی جسمانی ملاک نیست بلکه تمرینات هم برای آنها سخت‌تر می‌شود و اگر بتوانند با این شرایط کنار بیایند در خدمت آنها خواهیم بود.» وی درباره عدم حضور کشتی‌گیرانی مانند قادریان، بیابانگرد، بویری و عزیزی در مرحله اول انتخابی تیم‌ملی و اینکه آیا باز هم شانسی به آنها داده خواهد شد یا نه، گفت: «به هیچ عنوان. بعید می‌دانم شورای فنی هم به این افراد شانس مجدد بدهد. با هیچ کدام از غایبان انتخابی مماشات نمی‌کنیم. تمام این موارد جمع‌بندی می‌شود و نتایج را به شورای فنی ارائه خواهیم کرد.»

همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی‌فرنگی با انتقاد از کسب مقام پنجمی در آسیا در عین حال تمام قد از اشکانی حمایت کرده است. احد پازاج درباره ارزیابی خود از سطح کیفی نخستین مرحله انتخابی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی به «ایسنا» گفت: «در رقابت‌های قهرمانی آسیا که اسفند ماه در قرقیزستان برگزار شد برخی از ملی‌پوشان دور از انتظار ظاهر شدند و اگر برنامه مبارزاتی خود را به‌خوبی انجام می‌دادند به‌طور حتم به جایگاه بالاتری از پنجمی دست می‌یافتیم. سه مدال طلا و یک مدال نقره ایران دقیقا در وزن‌های المپیکی به‌دست آمد، اوزانی که قرار است در بازی‌های آسیایی نیز برگزار شود، بنابراین از همین الان می‌توانیم امیدوار باشیم که نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، مدال‌های خوبی بگیرند. با این حال علی اشکانی با تمام وجود و با برنامه‌ریزی خوب کار می‌کند و به‌طور حتم بعد از رقابت‌های جهانی مجارستان نیز سرمربی تیم‌ملی خواهد بود.»

در این میان دیروز عضو شورای فنی کشتی‌فرنگی نیز به شکل دیگری به این ماجرا ورود و اعلام کرد اگر همان زمان کادرفنی از ما مشورت می‌گرفتند شاید نتایج بهتری رقم می‌خورد! بهرام مشتاقی گفت: «وقتی کادر فنی تیم‌ملی با ما در شورای فنی مشورت نمی کنند و تیم را بدون نظرخواهی از ما می‌بندند با کسب جایگاه پنجمی در آسیا ضربه می‌خوریم. تیم‌ملی با دو یا سه تغییر به‌راحتی می‌توانست قهرمان آسیا شود پس چرا باید خودمان کاری کنیم که ضربه بخوریم. کادر فنی و مدیر تیم‌ملی باید در انتخاب نفرات برای حضور در تیم‌ملی بیشتر دقت کنند و بررسی‌های دقیق داشته باشند.»