تله برای گلر تیم‌ملی

همه چیز شبیه یک شوک عجیب و غریب است. داستان این است که امیر عابدزاده برای تیم ماریتیمو در دسته اول پرتغال توپ می‌زند. لیگ پرتغال این روزها شرایط جالبی دارد و در فاصله سه هفته به پایان، چهار تیم به شکلی فشرده برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند. درحال‌حاضر چهار تیم پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون و براگا به ترتیب با ۷۹، ۷۷، ۷۴ و ۷۱ امتیاز اول تا چهارم هستند و جالب اینکه تیم پنجم این جدول ۱۸تیمی یعنی «ریو اوه» فقط ۴۴امتیاز دارد؛ آنچه نشان از فاصله کهکشانی تیم‌های مدعی با سایر تیم‌ها در لیگ پرتغال دارد. در این جدول، ماریتیمو هم که امیر عابدزاده را در اختیار دارد، با ۴۴امتیاز روی پله ششم ایستاده. این تیم فردا شب باید در یک بازی بسیار مهم میزبان پورتو باشد و همه چیز از همین‌جا شروع می‌شود.

پورتو اگر این بازی را ببرد یک گام بلند به قهرمانی نزدیک خواهد شد. در همین راستا روزنامه بسیار مطرح «ابولا» در کمال شگفتی به انتشار شایعه‌ای پرداخته که از پیشنهاد رشوه از سوی عوامل پورتو به عابدزاده برای کم‌کاری در این بازی حکایت دارد! ابولا با انتشار تصویر یک نامه و از برخی منابع غیررسمی نقل کرده که باشگاه پورتو ۲۰۰هزار یورو به امیر پیشنهاد داده تا با ارائه یک نمایش ضعیف در این مسابقه، مقدمات پیروزی حریف را فراهم کند! بر خلاف ایران، فوتبال اروپا طوری نیست که این قبیل حرف و حدیث‌های غیرموثق را بتوان به راحتی در آن مطرح کرد، اما حالا روزنامه‌ای در سطح ابولا این کار را کرده، هرچند بنا به روایت ورزش‌سه، همین رسانه کمی بعد خبر را تکذیب و از بی‌محلی عابدزاده کوچک به پیشنهاد رشوه خبر داده است.

واکنش تند کی‌روش

اگرچه خود امیر عابدزاده از طرح شکایت علیه ابولا منصرف شده، اما سرمربی تیم‌ملی کشورمان که هم پرتغالی است و هم چندی است امیر را به اردوهای تیم‌ملی دعوت می‌کند، واکنش تندی به این ماجرا نشان داده. کارلوس کی‌روش با اشاره به وقوع این جنجال خبری در سالروز تولد امیر در صفحه اینستاگرامش می‌نویسد: «فوتبال پرتغال به نحو فزاینده‌ای با این مسائل آلوده شده. همه چیز در پشت صحنه اتفاق می‌افتد. این یک واقعیت است. من آنجا بودم و واقعا تاسف‌آور است که چنین اتفاقی برای امیر رخ داد؛ با استفاده از نام او و زیر سوال بردن حرفه‌ای‌گری و افتخاراتش. برای آنهایی که خارج از ایران امیر را نمی‌شناسند، او دروازه‌بانی است که برای تیم‌ملی بازی می‌کند و امروز ۲۵ ساله شده. متاسفانه به‌خاطر روز تولدش نیست که بقیه در موردش صحبت می‌کنند. امیر همیشه افتخاراتش را خواهد داشت و آنهایی که این لجن‌زار را ایجاد می‌کنند، خودشان در آن خواهند افتاد. تولدت مبارک امیر.»