میزبانی جام‌جهانی فرنگی برگشت

قرار بود این مسابقات در فروردین سال‌جاری در اهواز برگزار شود اما به‌دلیل استعفای خادم در فاصله چند روز مانده به آغاز این مسابقات و بلاتکلیفی در مدیریت فدراسیون، اتحادیه جهانی به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرده بود که با توجه به مسائل پیش آمده و شرایط فعلی، نظر اتحادیه جهانی این است که امکان برگزاری جام‌جهانی کشتی‌فرنگی در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ۹۷ در اهواز فراهم نیست. پس از اقدام اتحادیه جهانی در پس گرفتن میزبانی جهام‌جهانی کشتی‌فرنگی از ایران، مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کشورمان تلاش‌های خود را برای بازگرداندن این میزبانی انجام دادند ولی در این مسیر به موفقیتی دست پیدا نکردند تا اینکه رسول خادم رئیس فدراسیون فوتبال موفق شد این میزبانی را برای کشورمان زنده کند. خبر خوش آخر هفته برای اهالی کشتی این بود که با توجه به جلسه روزهای اخیر لالوویچ و خادم، میزبانی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی‌فرنگی سال ۲۰۱۸ مجددا پذیرفته شد.

موضوع را با روایت روابط عمومی فدراسیون کشتی بخوانید: جام‌جهانی کشتی‌فرنگی به‌دلیل شرایط خاص فدراسیون در آن زمان و همچنین فراهم نبودن خدمات لازم و سالن برگزاری مسابقات در شهر متقاضی میزبانی (اهواز)، از سوی اتحادیه جهانی‌ با ابهاماتی روبه‌رو شد و در نهایت در زمان مقرر برگزار نشد. سپردن مجدد میزبانی جام‌جهانی فرنگی به ایران نیز منوط به روشن شدن وضعیت مدیریت فدراسیون کشتی ایران و در نهایت جلسه مشترک با اتحادیه جهانی کشتی شد. با توجه به جلسه روزهای اخیر رسول خادم با نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی در صربستان، مقرر شد با توجه به محدودیت زمانی در سال ۲۰۱۸، ایران زمان مشخصی را بعد از مسابقات جهانی مجارستان و قبل از پایان سال‌جاری میلادی برای جام‌جهانی کشتی‌فرنگی در نظر گرفته و به اتحادیه جهانی اعلام کند تا در نهایت زمان مشترک و مورد تایید طرفین مشخص شود.

البته اتحادیه جهانی کشتی از ایران تقاضا کرد در ارتباط با شهر میزبان برگزاری مسابقات بررسی مجددی داشته باشد. قرار است فدراسیون کشتی با توجه به وضعیت متفاوت اقتصادی امروز کشور، به‌ویژه هزینه‌های سنگین ارزی در کشور که فدراسیون کشتی به‌عنوان میزبان هم با آن مواجه است و همچنین عملکرد حمایت‌کننده مالی متقاضی میزبانی مسابقات جام‌جهانی در این مدت، مجددا موضوع میزبانی مسابقات را بررسی و در نهایت با توافق ایران و اتحادیه جهانی شهر میزبان جام‌جهانی کشتی‌فرنگی در سال ۲۰۱۸ در آینده نزدیک اعلام شود.