فدراسیون کشتی چند روز پیش اعلام کرد افرادی که به‌دلیل مصدومیت و داشتن گواهی پزشکی نمی‌خواهند در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی شرکت کنند، باید مدارک پزشکی خود را ارائه دهند تا پزشکان درخصوص وضعیت آنها و ارائه مجوز تصمیم‌گیری کنند. بر همین اساس حسن رحیمی دارنده مدال‌های برنز المپیک و یک طلا،یک نقره و دو برنز جهان، رضا یزدانی دارنده دو مدال طلای جهان و کمیل قاسمی دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک به بهانه مصدومیت قصد ندارند در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد روی تشک بروند. قرار است فردا  این کشتی‌گیران با در دست داشتن مدارک پزشکی خود به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کنند و توسط پزشکان معتمد فدراسیون، تحت بررسی‌های پزشکی قرار بگیرند تا نظر نهایی درباره آنها اعلام شود.

در این میان برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ملی‌پوشان مطرح برای فرار از مسابقات انتخابی خود را مصدوم جلوه داده تا به این ترتیب خود را درگیر این مسابقات نکنند. در همین حال دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی درباره مصدومان انتخابی تیم‌های ملی کشتی تاکید کرده تایید این کمیسیون به تنهایی ملاک کشتی نگرفتن در مسابقات انتخابی نخواهد بود تا به این ترتیب تلنگری به کشتی‌گیرانی که مصدومیت را بهانه می‌کنند زده باشد. تورج ملک‌محمدی در این خصوص به خبرگزاری فارس می‌گوید: «هر کشتی‌گیری که با مشکل آسیب‌دیدگی روبه‌رو است باید مدارک پزشکی خود را به همراه تایید هیات کشتی ذی‌ربط به فدراسیون ارسال کند تا مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم‌گیری شود. حضور یزدانی، قاسمی و رحیمی در فدراسیون پزشکی ورزشی را تایید نمی‌کنم،به‌علاوه طبق فرآیند انتخابی تیم‌های ملی صرف تایید کمیسیون پزشکی نیز به معنای فرصت دوباره دادن به کشتی‌گیر برای حضور در مسابقات انتخابی نیست و همه چیز بستگی به نظر شورای فنی و کادر فنی ذی‌ربط دارد.

به کشتی‌گیرانی که قصد پوشیدن دوبنده تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارند به‌خصوص نفراتی که نام آنها مطرح شده است، توصیه می‌کنم حتما در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی شرکت کنند.» همچنین محمدحسین محبی عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد نیز به کشتی‌گیران هشدار داد هر کسی مسابقات انتخابی را جدی نگیرد از تیم‌ملی حذف خواهد شد: «شورای فنی بر عملکرد تمامی مدعیان نظارت خواهد داشت. شرط اول اثبات توانایی تمامی مدعیان، حضوردر رقابت‌های انتخابی است و هیچ غیبتی  موجه نخواهد بود. مگر اینکه غیبت مدعیان با ارائه اسناد و مدارک پزشکی و تایید کمیته پزشکی فدراسیون کشتی قابل قبول باشد. به همین دلیل غیبت مدعیان در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی به منزله حذف آنان از گردونه رقابت برای کسب دوبنده تیم‌ملی است.»