این مجمع درحالی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد که از قبل خبرنگاران همانند سایر مجمع‌های انتخاباتی برای پوشش خبری دعوت شده بودند. در این انتخابات محسن باقریان ۱۳رای و حمیدرضا بتو ۲ رای کسب کردند و منصور عبدی نیز فاقد رای بود. پیش از این محمدعلی شجاعی که از مدت‌ها قبل دوران ریاستش به پایان رسیده ولی از این فدراسیون کناره‌گیری نکرده بود، ریاست فدراسیون را برعهده داشت و بعد از ۶ سال آن را تحویل داد. با رفتاری که دیروزازسوی مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون با خبرنگاران صورت گرفت، شائبه مهندسی انتخابات قوت بیشتری گرفت. موضوعی که معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش را وادار به واکنش کرد.

محمدرضا داورزنی در پایان مجمع انتخابات ریاست این فدراسیون گفت: «فضای اراِئه برنامه برای کاندیداها باید آرام باشد. بحثی نبود که خبرنگاران حضور نداشته باشند، می‌خواستیم در مقطعی فضا آرام باشد. ما که مهندس شدیم(خنده). معمولاً کسی که پیروز نمی‌شود، می‌گوید مهندسی شده است. تک‌تک دوستان مجمع می‌توانند شهادت بدهند که من با آنها صحبتی کرده‌ام یا خیر. اینکه من مسوولیت مجمع را دارم درست است اما اینکه بخواهم به اعضای مجمع فشار بیاورم درست نیست. همه کاندیداها برنامه ارائه کردند و تلفن کردند و با اعضا جلسه گذاشتند. شنیده بودم شائبه عکس گرفتن از آرا مطرح شده بود، به همین دلیل گفتیم موبایل‌ها را بگیرند. وزارت کوچک‌ترین دخالتی نداشته و بحث مهندسی از قبل مطرح بوده است. از خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم، قصد ما توهین به خبرنگاران نبود. »

در همین حال یکی ازکاندیداهای ریاست این انتخابات دست به افشاگری زد و تاکید کرد شرایط انتخاب رئیس جدید در فضای لابی کردن شکل گرفت و به ما توصیه کردند سکوت کنیم! به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصور عبدی گفت: «توصیه کردند سکوت کنیم. از ۶ ماه پیش پروسه انتخابات شروع شد. می‌دانم این صحبت‌ها برایم بار حقوقی دارد، اما برایم مهم نیست. برای حذف من از فدراسیون تیراندازی با کمان خواستند که وارد فدراسیون بدنسازی شوم.»