درحالی‌که از دو ماه پیش زمزمه برکناری رئیس آکادمی باشگاه استقلال شنیده می‌شد این اتفاق دیروز قطعی شد و صادق ورمزیار از مدیریت آکادمی کنار گذاشته شد. دلیل این اتفاق به‌درستی مشخص نیست اما برخی از رسانه‌ها عدم حضور بازیکنی از استقلال در تیم‌ملی المپیک کشور را یکی از دلایل این برکناری عنوان کردند. در همین حال سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال از گودرز حبیبی خواسته تا کارش را در آکادمی باشگاه آغاز کند. این اتفاق درحالی رخ داد که صادق ورمزیار ساعتی پیش از رسمی شدن حکم اخراجش ازآکادمی این باشگاه در مصاحبه با خبرگزاری‌ها از عدم جابه‌جایی خود و حضورش در این سمت خبر داده بود. ورمزیار دیروز و قبل از قطعی شدن رفتنش به خبرگزاری تسنیم گفت: «آکادمی امسال پس از سال‌ها، بهترین دوران خود را پشت سر گذاشت.

ما در رده زیر ۱۳ سال تیم «کیا» را شکست داده و قهرمان شدیم. کیا تیمی است که به مسافرت‌های خارجی می‌رود و از نفرات خوبی تشکیل شده است. در رده جوانان هم به فینال رسیدیم و امیدهای‌مان پنجم شدند. در واقع، آکادمی ما جزو پنج تیم برتر بود، در صورتی که در سال‌های گذشته این عناوین دست تیم‌هایی چون پیکان، مقاومت، کیا و ایرانمهر بود.» ورمزیار در مورد خبر کنار گذاشتنش از آکادمی باشگاه استقلال تصریح کرد: «ما با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم و هر موقع گفتند که نمی‌خواهیم، خداحافظی می‌کنیم. تا این لحظه هیچ صحبتی مبنی بر عدم همکاری با من نشده است و اتفاقا گفته‌اند با قدرت به کارمان ادامه دهیم. ما تابع تصمیمات باشگاه هستیم و همان‌طور که با یک حکم به ما گفتند بیایید، با همان حکم هم می‌رویم. ما شش بازیکن به تیم بزرگسالان دادیم و ثابت کردیم که می‌توانیم بازیکن بدهیم. فردین رجبی، حسین حیدری و امیرحسین کارگر در تیم بزرگسالان حضور دارند و الان دیگر باب شده است که تیم بزرگسالان را هم تغذیه کنیم.»

در همین حال، دیگر پیشکسوت باشگاه استقلال از حضورش در آکادمی این باشگاه خبر داد. محمد نوری در گفت‌وگو با سایت باشگاه استقلال، درباره اخبار مربوط به تغییرات در آکادمی استقلال گفت: «طی جلسه‌ای که بنده و آقای گودرز حبیبی با آقای افتخاری داشتیم، ایشان به ما گفت که کارمان را شروع کنیم و ما هم از کمپ بازدید کردیم.اینکه چه تغییراتی رخ خواهد داد و در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد در اختیار بنده نیست و در نهایت آقای افتخاری در این زمینه تصمیم‌گیرنده هستند.»

اما با صحبت‌های عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال که نقطه مقابل صحبت‌های محمد نوری است مشخص شد که اختلافات بر سر ماجرای آکادمی استقلال همچنان ادامه خواهد داشت. جواد قراب درباره اخبار مربوط به آکادمی این باشگاه به «ایسنا» گفت: «فعلا همه تمرکز ما روی بازی با ذوب‌آهن است و فرصت برای این مساله باقی است. البته بر خلاف برخی صحبت‌ها حکمی از سوی آقای افتخاری صادر نشده و باید تمرکزمان را روی بازی با ذوب‌آهن بگذاریم تا با حمایت پرشور هواداران بتوانیم از این مرحله بگذریم. بعد از بازی مقابل ذوب‌آهن در مورد وضعیت آکادمی تصمیم خواهیم گرفت.»