بر این اساس نفراتی همچون رضا یزدانی، کمیل قاسمی، حسن رحیمی و مسعود اسماعیل‌پور از تیم‌ملی کشتی برای بازی‌های آسیایی و جهانی ۲۰۱۸ کنار گذاشته شدند. شورای فنی در توضیح این تصمیم تصریح کرده شرایط آسیب‌دیدگی آنها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به تعدد و شدت آسیب‌دیدگی‌های کشتی‌گیران مذکور در چند سال گذشته و همچنین ضرورت احترام به حقوق کشتی‌گیرانی که در مسابقات انتخابی تیم‌ملی شرکت کردند، با تقاضای اعطای مجدد مجوز برای تجدید مسابقات انتخابی تیم‌ملی به نامبردگان موافقت نشود. در همین رابطه مجید خدایی سخنگوی شورای فنی کشتی آزاد دلایل بیشتری برای کنار گذاشته شدن ستاره‌های کشتی آزاد بیان کرد. خدایی به «ایسنا» گفت: «شورای فنی تمامی جوانب این تصمیم را مورد بررسی قرار داد. ما از یک‌سو باید شأن و منزلت این قهرمانان را حفظ کنیم و از طرفی باید حقوق کشتی‌گیرانی که در چندین مرحله فرآیند انتخابی شرکت کردند و اول شدند را محترم بشماریم و به قانون احترام بگذاریم.

این چهار کشتی‌گیر آسیب‌دیده هستند و مدت‌ها از کشتی دور بوده‌اند. با وجود اینکه رضا یزدانی سهمیه حضور در انتخابی تیم‌ملی را نداشت، اما شورای فنی به او مجوز مرحله نهایی را داد، اما باز این کشتی‌گیر در این رقابت‌ها شرکت نکرد. وقتی آسیب‌دیدگی او تا این حد جدی است، صلاح نیست با توجه به شرایط و اهمیت رویدادهای پیش‌رو از این کشتی‌گیران در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی استفاده کنیم. کمیل قاسمی نیز یکی، دو ماه پیش در اردوی تیم‌ملی آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شد. حسن رحیمی نیز وضعیتی مشابه دارد. اینها مدت‌ها است که از میادین به دور بوده و دارای آسیب‌دیدگی هستند. درست است این چهارکشتی‌گیر دوست داشتند در تیم‌ملی حضور داشته باشند و کسب افتخار کنند اما شرایط جسمانی و وضعیت آسیب‌دیدگی آنها باید به صورتی باشد که بتوانند در میادین مهم به میدان بروند.»

محرومیت کشتی‌گیر یاغی

در همین حال سعید عبدولی که در مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی با ایجاد جنجال به کتک‌کاری با کشتی‌گیر دیگر پرداخته بود از سوی شورای فنی از حضور در تیم‌ملی محروم شد. براین اساس در جلسه شورای فنی کشتی فرنگی که با حضور تمامی اعضا و رئیس فدراسیون برگزار شد، اکثریت اعضای شورای فنی با حضور سعید عبدولی در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی مخالفت کردند.