برانکو سرخ ماند

ماندگاری دایی، جذابیت کریمی

از لحظه‌ای که بحث احتمال جدایی برانکو از پرسپولیس مطرح شد، این شایعه در تیراژ وسیعی به گوش رسید که فصل آینده علی دایی جانشین او خواهد شد. دایی این فصل نتایج خوبی با سایپا به‌دست آورده اما طبیعی بود که دوست داشته باشد اگر فرصتی پیش آمد روی نیمکت داغ پرسپولیس برگردد. در این چند روز که شایعه موردنظر به گوش می‌رسید، شهریار سکوت کرد و واکنشی به حرف و حدیث‌ها نشان نداد. این فقط درویش، مدیرعامل نارنجی‌ها بود که هرازگاهی شایعه حضور دایی در پرسپولیس را تکذیب می‌کرد. دیروز اما بعد از نهایی‌شدن ادامه همکاری برانکو با سرخپوشان، خبر رسید دایی هم تا پایان هفته قراردادش را با سایپا تمدید خواهد کرد. بر خلاف دایی که تکلیفش روشن است، دیگر «علی» فوتبال ایران در کانون گمانه‌زنی‌های زیادی قرار دارد. علی کریمی که در اولین فصل مربیگری‌اش توانست سپیدرود رشت را در لیگ برتر نگه دارد، با این باشگاه به نقطه پایان رسیده است. او دیروز هم به سمت رشت رفت تا با سپیدرودی‌ها تسویه‌حساب کند. به این ترتیب گمانه‌زنی‌هایی در مورد حضور کریمی در باشگاه‌های مختلف به گوش می‌رسد و باید دید آیا  او تیم دیگری را برای کار کردن انتخاب می‌کند یا نه.

اصفهان معطل این ۹۰دقیقه

تکلیف دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان اما بعد از بازی امشب استقلال و ذوب در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روشن خواهد شد. درحال‌حاضر هر دو تیم اصفهانی مشتاق همکاری با امیر قلعه‌نویی هستند. امیر ابتدای فصل با ذوب‌آهن خوب نتیجه نگرفت و حتی کارش به «حیاکن، رهاکن» هم کشید، اما به تدریج تیمش را ساخت و توانست ضمن کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر، اصفهانی‌ها را از مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم بالا بیاورد. حتی بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی امشب، ذوبی‌ها به‌شدت دوست دارند قرارداد قلعه‌نویی را تمدید کنند، اما در صورت صعود این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، قطعا خود امیر هم تمایل پیدا می‌کند که در ذوب بماند و بختش را برای دستیابی به اولین افتخار آسیایی‌اش بیازماید، در غیر این‌صورت سپاهان هم از مدت‌ها قبل خواهان همکاری با امیر شده است. به هر حال قلعه‌نویی هرکدام از این دو تیم را انتخاب کند، تیم دیگر باید دنبال یک مربی جدید باشد. گفته می‌شد اگر ذوب‌آهن قلعه‌نویی را از دست بدهد، به‌دنبال جذب جواد نکونام (سرمربی تیم تازه لیگ برتری شده نساجی قائمشهر) خواهد رفت، هرچند باشگاه اصفهانی شایعات را تکذیب کرد و مدعی شد مذاکره با نکو مربوط به فصل گذشته بوده است. سپاهانی‌ها اما اگر بدون تیم بمانند احتمالا سراغ گزینه‌های خارجی خواهند رفت.

سایر شایعات

درحال‌حاضر تکلیف نیمکت تراکتورسازی هم روشن نیست و گفته می‌شود مدیران این باشگاه دیگر علاقه‌ای به ادامه همکاری با ساغلام ندارند. در مورد تراکتور از مدت‌ها قبل شایعه حضور فراز کمالوند مطرح است. البته تیمی مثل پدیده هم فعلا بدون مربی مانده، اما به‌نظر می‌رسد پیش از کادرفنی باید تکلیف مالک و مدیر این باشگاه روشن شود. درست همین شرایط را باشگاه استقلال خوزستان هم دارد؛ تیمی که چند روز پیش خبر رسید صمد مرفاوی به‌عنوان سرمربی آن انتخاب شده، اما با توجه به احتمال تغییر مالکیت باشگاه فعلا آینده او مشخص نیست. از سوی دیگر یک گزینه جذابی مثل یحیی گل‌محمدی هم بیرون مانده که بعید است فصل را بدون تیم شروع کند. تازه علیرضا منصوریان هم هست؛ سرمربی ناموفق استقلال که البته استخدام او از سوی هر باشگاهی، یک امر ماجراجویانه به‌شمار خواهد رفت.


به تیمم ایمان دارم

برانکو ایوانکوویچ بعد از تمدید رسمی قراردادش با باشگاه پرسپولیس مدعی شد این تصمیم او نشان‌دهنده ایمانش به تیم، آن هم در فصلی است که سرخپوشان قادر به جذب بازیکن نیستند. در پیام برانکو بعد از تمدید قرارداد آمده است: «من قراردادم را برای دو فصل دیگر تمدید کردم تا نشان بدهم که هیچ نگرانی نسبت به فصل آینده ندارم و به توان بازیکنان کنونی پرسپولیس باور دارم. این بازیکنان چه از نظر فردی و چه در قالب تیم همچنان جای پیشرفت دارند و می‌توانند در آینده دست به کارهای بزرگی بزنند.»