غرش یک کاپیتان

پرسپولیس که انصافا به قرعه آسانی برخورد کرده بود، در مسابقه رفت در ابوظبی غافلگیر شد و تن به شکست ۳ بر ۲ داد. این باخت البته به‌خاطر دو گلی که در خانه حریف به‌ثمر رسیده بود نتیجه بدی برای صعود به‌شمار نمی‌آمد. پرسپولیس می‌توانست در تهران با نتایجی مثل یک بر صفر یا ۲ بر یک الجزیره را شکست بدهد و به یک‌چهارم برسد. مردم هم برای تیم‌شان سنگ تمام گذاشتند و حتی راه‌پله‌ها را هم پر از جمعیت کردند، اما پرسپولیس عملا هوادارانش را «دق» داد تا صعود کرد. حملات میزبان برای فتح دروازه حریفی که فقط برای دفاع و ضدفوتبال به آزادی آمده بود، در نیمه نخست به نتیجه نرسید تا اینکه در وقت دوم شوت سنگین، ناگهانی و دیدنی احمد نوراللهی پرسپولیس را پیش انداخت. پس از آن هواداران در ورزشگاه آزادی جشن زودهنگام صعود برپا کردند، اما شما تا وقتی بیرانوند را دارید نباید از چیزی مطمئن باشید!

این نکته‌ای بود که گلر ملی‌پوش سرخ‌ها در دقیقه۷۰ بار دیگر یادآوری‌اش کرد؛ آنجا که او در مهار ضربه زمینی و آرام رومارینهو ناتوان ماند و پرسپولیس دوباره در آستانه حذف قرار گرفت. از اینجا به بعد دیگر ورزشگاه آزادی غرق در سکوت و استرس بود و توپ‌های بلندی که سرخ‌ها سراسیمه روی دروازه حریف می‌ریختند یکی پس از دیگری دفع می‌شد، تا اینکه در نهایت روی یکی از این توپ‌های برگشتی در آخرین دقیقه بازی، جلال حسینی با یک شوت محکم به زیبایی دروازه را گشود و حکم صعود سرخپوشان را امضا کرد. عجیب اینکه قبل از این بازی تن‌کاته، سرمربی الجزیره در مورد بازگشت حسینی به ترکیب پرسپولیس گفته بود: «او که سوپرمن نیست.» به همین دلیل هم در ۲۴ساعت گذشته انواع و اقسام تیترها، ترکیبات و جملات با اسم جلال و کلمه «سوپرمن» ساخته شده است.

شیرین‌ترین عدد ۲۴

بعد از کوچ ابدی کاپیتان نوروزی، عدد «۲۴» برای سرخ‌ها معنای متفاوتی پیدا کرد. هشت ماه بعد از درگذشت نوروزی، پرسپولیسی‌ها فرصت داشتند در روز ۲۴ اردیبهشت۹۵ در حضور یکصد هزار تماشاگر با نتیجه‌ای بهتر از پیروزی ۲ بر صفر راه‌آهن را شکست بدهند و جام قهرمانی را در آغوش بکشند. دست بر قضا آن روز هم گل اول پرسپولیس را همین احمد نوراللهی زد، اما قرمزها نهایتا ۲ بر یک بردند و دوم شدند. این بار هم درست دو سال پس از آن زمان، روز ۲۴اردیبهشت پرسپولیس در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی برای صعود به پیروزی نیاز داشت و از قضا باز هم نوراللهی گل اول را زد، اما وقتی کار مساوی شد خیلی‌ها فکر کردند همان سناریوی تلخ درحال تکرار است، اما این بار جلال حسینی مانع از ناکامی شد و از کابوس به رویا پل زد. حالا این ۲۴اردیبهشت برای سرخ‌ها دلپذیرتر از هر زمان دیگری است؛ روزی که صبحش برانکو تمدید کرد و شبش پرسپولیس جشن صعود صد هزار نفری گرفت. حالا سرخپوشان به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده‌اند؛ مرحله‌ای که مسابقاتش قرعه‌کشی می‌شود و از شهریورماه برگزار خواهد شد.