هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز در پاسخ به این سوال که آیا زنوزی به لحاظ قانونی می‌تواند مالک هر دو باشگاه گسترش فولاد و تراکتور‌سازی باشد، گفت: «گسترش فولاد طبق قانون تجارت ثبت شده و به شکلی تقسیم شده که آقای زنوزی سمتی در این باشگاه ندارد و مشکلی از این جهت نیست ولی طبیعتا هزینه‌های تراکتور‌سازی به‌دلیل حضور پرشمار هوادارانش بالاست و از طرفی تامین همزمان هزینه‌های گسترش‌فولاد هم سخت است و به نظر می‌رسد که باید منتظر تصمیماتی در این زمینه باشیم.» اما سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرده باید هر چه سریع‌تر تکلیف تیم گسترش فولاد مشخص شود. او به «ایسنا» گفت: «صددرصد باید شرایط مدیریتی گسترش فولاد مشخص شود. دو باشگاه در لیگ برتر نمی‌تواند تحت مالکیت یک نفر باشد درنتیجه حتما باید مالک یکی از این دو باشگاه تغییر کند تا از نظر قانونی مشکلی پیش نیاید.» البته ورزش سه دیروز در این خصوص نوشت: زنوزی تصمیم به فروش امتیاز گسترش فولاد گرفته تا مشکلات این‌چنینی سراغ تیم نیاید و البته تمام تمرکز خود را روی تراکتور‌سازی بگذارد.

بلاتکلیفی بازیکنان سرباز

اما مشکل بعدی این است که پس از خروج تراکتور‌سازی از مالکیت سپاه پاسداران، حالا تکلیف سربازهای این باشگاه چه خواهد شد؟ رسانه‌ها دیروز در این خصوص نوشتند با توجه به اینکه سربازان زیادی در چند وقت اخیر جذب باشگاه‌ تراکتور‌سازی شده بودند باید وضعیت ادامه فعالیتشان مشخص شود. قرار شده این سربازان برای ادامه خدمت خود به یگان خدمتی بازگردند. در همین حال محمودزاده رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کرد هر چه زودتر وضعیت بازیکنان سرباز تراکتور‌سازی را مشخص ‌کند. او به خبرگزاری تسنیم گفت: «ما در قانون چیزی به نام تیم نظامی نداریم و تا سازمان مربوطه و ستاد کل نیروهای مسلح نامه‌ای برای گذراندن دوران خدمت سربازی بازیکنی در تیمی به ما ندهند،‌ اجازه بازی کردن را به بازیکن نمی‌دهیم. به این ترتیب، نیروهای مسلح تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد فعالیت بازیکنان سرباز در تراکتور‌سازی و سایر تیم‌ها خواهد بود، چه تیم نظامی باشد و چه تیم غیرنظامی.»

واگذاری شفافی بود

در عین حال عباس الیاسی، سرپرست باشگاه تراکتور‌سازی در مورد کم‌و‌کیف واگذاری گفت: «تراکتور‌سازی قطعا با زنوزی به اوج بر می‌گردد. از صحبت‌های زنوزی متوجه شدم که او برنامه‌های کوتاه و بلندمدتی دارد. مطمئن باشید در این واگذاری صد درصد شفافیت وجود داشته و همه امور رتق و فتق شده است.» وی درباره وضعیت سربازان تراکتور‌سازی برای فصل بعد نیز تصریح کرد: «سربازان غیرفوتبالی که به یگان‌های خود بر می‌گردند. درباره سربازان فوتبالی هم تا چند روز دیگر تصمیم‌گیری می‌شود. فکر نمی‌کنم آنها از تیم بروند.»