به شوک نیاز داریم

اما کارشناسان والیبال ایران با اشاره به عملکرد ضعیف تیم ملی در هفته‌ اول لیگ‌ ملت‌های والیبال اعتقاد دارند این تیم به یک شوک بزرگ نیازمند است. مصطفی کارخانه در ارزیابی از وضعیت تیم‌ملی والیبال ایران در هفته‌ نخست لیگ‌ ملت‌های والیبال، به «ایسنا» گفت: «در هفته‌ اول تیم‌ملی والیبال ایران شروع خوبی نداشت و با آمادگی ۱۰۰ درصدی دراین بازی‌ها حاضر نشده بود. البته این را نیز باید بگویم که ما از بازیکنان خوبی همچون معنوی‌نژاد به‌دلیل آسیب‌دیدگی درهفته‌ اول برخوردار نبودیم و میلاد عبادی‌پور نیز در دقایق پایانی بازی به تیم ‌اضافه شد. من معتقدم ما به‌دلیل باختی که در بازی اول برابر فرانسه داشتیم شروع خوبی در لیگ‌ ملت‌های والیبال نداشتیم و همین عامل سبب شد تا در پایان نیز بازی را با باخت مقابل ژاپن به اتمام برسانیم. ما اگر می‌توانستیم ژاپن را شکست دهیم، بدون شک می‌توانستیم در هفته‌ دوم بهتر ظاهر شویم.

در این بازی‌ها انسجامی که تیم‌های فرانسه و ژاپن داشتند تیم ما نداشت و بازیکنان به نظر خسته می‌رسیدند. آنها از شادابی لازم در این بازی بهره‌مند نبودند. ما در بازی برابر ژاپن شاهد بودیم زمانی که یک امتیاز کسب می‌کردند به حدی خوشحال بودند که انگار لیگ جهانی را فتح کرده‌اند. ما خیلی بی‌تفاوت و بی‌انگیزه در سه بازی گذشته ظاهر شدیم. ما تیم ژاپن را دست‌کم گرفتیم و روحیه جنگندگی در برابر این تیم را نداشتیم، درحالی‌که تیم ژاپن با تمام قدرت و روحیه جنگندگی در برابر بازیکنان ما بازی می‌کرد و همین عامل رمز موفقیت آنها برای برد برابر تیم‌ملی والیبال ایران بود. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد باید یک شوک به تیم وارد شود تا تیم والیبال بتواند در هفته‌ دوم میزان خطای خود را کاهش دهد.»

ملی‌پوشان تمرکز نداشتند

دیگر کارشناس والیبال کشورمان اما نداشتن تمرکز را عامل باخت به فرانسه و ژاپن می‌داند. محمد ترکاشوند گفت: «ما همیشه در شروع کار با مشکل مواجه هستیم و هیچ وقت استارت خوبی در والیبال نداریم. البته دربازی مقابل ژاپن،ایران در کارگروهی و تیمی عملکرد موفقی نداشت و والیبالیست‌های ایران در پاس دادن، اسپک و دفاع خوب عمل نمی‌کردند و حتی در دریافت نیز مشکل داشتند. در حقیقت می‌توانم بگویم بازی برابر ژاپن روز بد ما و روز خوب ژاپن بود. سرویس‌های خوب و هدفمند تیم ژاپن و عملکرد بالای پاسور ژاپن سبب شده بود تا دریافت‌کنندگان ما نتوانند خوب اسپک بزنند و اسیرآنها شده بودند. تمرکز بازیکنان ما برابر ژاپن به حدی پایین بود که پاسور ژاپن هر پاسی که می‌داد به امتیاز تبدیل می‌شد.» تیم‌ملی ایران دیروز راهی آرژانتین شد تا برای دیدارهای هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال آماده شود. تیم‌ملی کشورمان از ۱۱ تا ۱۴ خرداد در آرژانتین به ترتیب به مصاف آرژانتین، ایتالیا و کانادا خواهد رفت.