مهدی بی‌باک، سرمربی سابق تیم‌ملی تکواندو یکی از کارشناسانی است که نسبت به کسب این نتیجه موضع‌گیری کرده است. او در این خصوص گفت: «وقتی خود سرمربی تیم‌ملی اعتقاد دارد نتایج خوب نبوده است من نمی‌توانم بگویم خوب بوده است. این مسابقات نشان داد نیاز به کار بیشتری داریم تا بتوانیم بچه‌ها را از لحاظ فنی آماده کنیم. قطعا اگر ما در مقابل کشورهایی نظیر کره‌جنوبی راه‌حل‌های خوبی پیدا نکنیم به مشکل می‌خوریم.» بی‌باک در پاسخ به این سوال که نتایج این دوره می‌تواند زنگ خطری برای تکواندوی ایران باشد به خبرگزاری تسنیم گفت: «زنگ خطر خیلی وقت است برای ما به صدا درآمده است.

زنگ خطر یعنی اینکه سایر کشورها رشد بسیار خوبی داشتند و ما نیز باید مسابقات لیگ را متحول کنیم و خیلی کارهای دیگر انجام بدهیم تا با تیم‌های قدرتمند رقابت و جایگاه خود را حفظ کنیم.» بی‌باک همچنین در دفاع از کارنامه خودش گفت: «قصد من خدمت به تیم‌ملی بود اما اینکه برخی فکر می‌کردند مشکل تکواندوی ایران مهدی بی‌باک یا قبلا بیژن مقانلو بوده، مشخص شد چنین چیزی نبوده است. برخی افراد دوست نداشتند ما در تیم‌ملی باشیم و قبل از مسابقات جهانی موجو نیز معتقد بودند سه ماه زمان زیادی برای مسابقات جهانی است اما حالا کاملا نظرشان برای مسابقات آسیایی برگشته است. این افراد مقام سومی جهان را مایه آبروریزی تکواندوی ایران می‌دانستند اما حالا اعتقاد دارند کسب مقام دوم یا سوم در آسیا هیچ ایرادی ندارد و باید به آینده خوش‌بین باشیم.»

موفقیت‌های گذشته توقعات را بالا برده

اما بیژن مقانلو، سرمربی پیشین تیم‌ملی تکواندوی کشورمان نسبت به کسب این نتیجه هم انتقاد کرد و هم حمایت. او گفت: «چکیده تیم‌ملی ایران همین نفراتی بودند که در این مسابقات حضور داشتند. از بین ۱۲ بازیکن ما نیز هشت بازیکن مربوط به دوره‌های گذشته بودند. با یک نگاه به این بازیکنان متوجه می‌شویم پتانسیل تیم ما درحال‌حاضر همین نفرات هستند و باید بدانیم قهرمان جهان و آسیا شدن و بازیکنی را تبدیل به رنکینگ یک دنیا کردن واقعا زحمت دارد.» مقانلو درخصوص اینکه نایب قهرمانی آسیا می‌تواند برای ما یک شکست باشد به خبرگزاری تسنیم گفت: «کسب سکوی نایب قهرمانی آسیا نیز زحمت دارد، اما باید از پتانسیل تکواندوی خود بهتر بهره ببریم. ما باید قدر داشته‌های خود را بیشتر می‌دانستیم. البته واقعا کسب سکوی نخست جهان و آسیا سخت است، اما یک زمانی به حدی تیم من مدال کسب کرده بود که همه فکر می‌کردند مدال‌ها را برای ما کنار گذاشته‌اند و تیم مقانلو اگر مدال کسب نمی‌کرد، انگار مرتکب گناه شده بود. البته فکر می‌کنم هنوز گزینه‌های دیگر نیز برای تیم‌ملی وجود دارند و نباید در کنار آن فراموش کنیم کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا نیز عنوان کمی نیست و همه درحال زحمت کشیدن هستند.»