فروپاشی قهرمان

در چنین شرایطی تلاش‌ها برای تمدید قرارداد او آغاز شد. با این وجود کوشش باشگاه در این مسیر با یک مانع بسیار بزرگ مواجه بود؛ عدم تمایل برانکو به حفظ‌ هافبک خلاق تیمش! در حقیقت اگرچه مسلمان از میانه‌های لیگ پانزدهم زیر نظر برانکو به دوران اوجش بازگشت و شاگرد و مربی در کنار هم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردند، اما روابط این دو نفر اخیرا تیره و تار شد، آنچه دلیلش مسلما مسائل غیرفنی بود. برانکو حس می‌کرد مسلمان مطیع او نیست، بنابراین بهترین پاسور تیمش را روی نیمکت نشاند، اما به زعم خودش تلاش مسلمان برای ابطال این فرضیه کافی نبود و نهایتا دوری او از ترکیب اصلی تا پایان فصل طول کشید. بعد از پایان مسابقات، مسلمان و باشگاه برای ادامه همکاری گام برداشتند و حتی جلسه گذاشتند، اما برانکو از کرواسی پیغام داد که: «نه؛ حیف است بازیکن باکیفیتی مثل مسلمان مدت طولانی روی نیمکت بماند!»

در نهایت شماره۷۷ سرخ‌ها ناچار به جدایی شد و در شرایطی که از مدت‌ها قبل از سپاهان به‌عنوان مشتری اصلی او یاد می‌شد، مسلمان نهایتا به ذوب‌آهن اصفهان پیوست. قرارداد دو طرف عصر روز پنج‌شنبه به مدت دو سال به امضا رسید تا داستان مسلمان و پرسپولیسی‌ها به نقطه پایان برسد. او البته ساعتی پس از امضای قراردادش، در پستی اینستاگرامی توضیحی بلند بالا برای هواداران نوشت که جانمایه آن فقط همین چند کلمه بود: «خواستم که بمانم، اما نشد که نشد!» محسن در روز جشن قهرمانی پرسپولیس رو به خبرنگاران با گله از تعلل باشگاه در ارائه پیشنهاد ادامه همکاری با بازیکنان موجود گفته بود: «منتظرند تا اگر پنجره باز شد ما را بیرون بریزند، نفر اول هم خود من هستم.» با این وجود برانکو درست در روزهایی با ادامه حضور مسلمان در پرسپولیس مخالفت کرد که اخبار بسیار زیادی در مورد بسته باقی ماندن پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان به گوش می‌رسد. به این ترتیب مرد کروات روشن کرد چنان از مسلمان دل بریده بود که نگه نداشتن او حتی به پنجره و مسائلی از این دست هم مربوط نمی‌شد.

کوچ مسلمان در روزهایی اتفاق می‌افتد که فرشاد احمدزاده هم رسما از پرسپولیسی‌ها خداحافظی کرده. همزمان کمال کامیابی‌نیا هم که ضلع سوم مثلث موسوم به «سه تفنگدار» در پرسپولیس بود، غیبش زده و حداقل تا لحظه تحریر این مطلب خبری از او نیست. باشگاه پرسپولیس در این مدت تلاش زیادی کرد تا قرارداد کمال را تمدید کند. آنها رقمی چشمگیر به کامیابی‌نیا پیشنهاد دادند و همزمان وعده کردند اگر او تمدید کند، جرایم انضباطی فصل قبلش را هم خواهند بخشید. با این وجود او راهی ترکیه شده و در طول تعطیلات حتی خبری در مورد پیوستنش به باشگاه کایزری اسپور مخابره شد. حالا سه تفنگدار رفته‌اند و پرسپولیس هم به‌جای هیچ‌کدام از آنها نمی‎‌تواند بازیکن بگیرد. به اینها اضافه کنید صادق محرمی را که اولین خروجی تیم بود. پرسپولیس البته امید عالیشاه را پس از دوران سربازی به تیم برگردانده، اما اگر پنجره باز نشود دست این تیم خالی خواهد ماند. توجه داشته باشید که در شرایط عادی، هر چهار بازیکن جدا شده عضو ترکیب اصلی پرسپولیس بودند. حالا قهرمان دو دوره متوالی لیگ برتر چهار بازیکن فیکس خودش را از دست داده و البته هنوز تکلیف وحید امیری و محمد انصاری هم که قراردادشان به پایان رسیده روشن نیست! این روزها امیری در اردوی تیم‌ملی به سر می‌برد، اما عجیب است که از تمدید قرارداد انصاری که در تهران حضور دارد هم هیچ خبری به گوش نمی‌رسد.

اگرچه هواداران پرسپولیس این روزها به شدت نگران فعل‌وانفعالات اخیر هستند، اما برانکو به شکل عجیبی بیم به دلش راه نمی‌دهد. او اخیرا در مصاحبه‌ای گفته: «فرشاد و مسلمان برای من تمام شدند، فقط نگران تمدید قرارداد امیری هستم.» به نظر می‌رسد اگر امیری بماند، بازیکنانی که در فصول گذشته نقش مهره ذخیره را داشتند حایز سهمی سرنوشت‌ساز در ترکیب سرخپوشان خواهند شد. درحال‌حاضر انتظار می‌رود امید عالیشاه جای فرشاد احمدزاده را پر کند، ماهینی جانشین محرمی شود و نوراللهی در پست کامیابی‌نیا (با تغییر آرایش خط میانی پرسپولیس از خطی به لوزی) به میدان برود. در مورد جانشین مسلمان هم برانکو از مدت‌ها قبل به اطرافیانش گفته این فصل به‌طور جدی روی بشار رسن حساب می‌کند و قرار است بازیکن عراقی نقش بسیار پررنگی در معادلات فنی تیم داشته باشد. گرچه پیش از تمام اینها باید بردبار بود و دید در تاریخ یکم تیر که پرسپولیسی‌ها مدعی روشن شدن تکلیف اعتراض‌شان به دادگاه عالی ورزش هستند، بالاخره پنجره کذایی آنها باز خواهد شد یا نه.