زمانی که وزارت ورزش و جوانان حواله پاداش ورزشکاران از سوی رئیس‌جمهور را به فدراسیون‌ها پرداخت کرد، قیمت هر سکه را یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان محاسبه کرده بود. با توجه به اینکه قیمت سکه رشد چشمگیری داشت، فدراسیون‌ها با اتفاقی به‌نام «مابه‌التفاوت» مواجه شدند. در این میان، حواله سکه‌ها از سوی وزارت ورزش به فدراسیون کشتی ۶ میلیارد تومان بود، اما بانک مرکزی به فدراسیون کشتی اعلام کرده که برای خرید سکه‌ها با توجه به قیمت روز آن، باید بیش از هفت میلیارد تومان پرداخت کنند. فدراسیون کشتی این مشکل را به وزارت ورزش اعلام کرده، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. این درحالی است که وزارت ورزش به چند فدراسیون مابه‌التفاوت‌ها را پرداخت کرده است. طبق آخرین پیگیری فدراسیون کشتی، وزارت ورزش به آنها اعلام کرده که باید پول سکه‌ها را که به قیمت دو میلیون تومان است به ورزشکاران بدهند. اکنون بازی‌های آسیایی اندونزی در پیش است و کشتی‌گیران ایرانی ناراحتند که چرا وزارت ورزش اقدامی برای دادن سکه‌ها انجام نمی‌دهد.

هشدارخادم به وزیر: از«ریالی» چشم‌پوشی نمی‌کنیم !

در همین حال رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، پرداخت کسری مبلغ واریزی جوایز مدال‌آوران کشتی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ را خواستار شد. به گزارش «ایسنا» در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه فدراسیون، بلافاصله پس از مراسم تجلیل توسط رئیس جمهـور، با پیگیری مراحل اداری، از بانک مرکزی برای دریافت سکه‌ها اقدام کرد، آمده است: «اما در زمان دریافت جوایز، بانک مرکزی اعـلام کرد کـه بـه‌دلیل افزایش قیمت سکه، پول واریز شده از سوی وزارت ورزش و جوانان بیش از یـک و نـیم مـیلیارد تـومان کسری دارد.» در پایان این نامه فدراسیون کشتی اعلام کرده، هیچ حقی برای خود، جهت چشم‌پوشی از ریالی از پاداش قانونی قهرمانان ملی کشتی که متاسفانه بعضا با حداقل ممکن نیز محاسبه شده است، قائل نخواهد بود.

چرا بین کشتی و والیبال فرق می‌گذارند؟

اما ابراهیم جوادی، عضو هیات رئیسه فدراسیون و دارنده ۴ مدال طلای جهان ایجاد تبعیض بین کشتی‌گیران و دیگر ورزشکاران را باعث بی‌انگیزگی گوش شکسته‌ها دانسته و در این مورد هشدار داده است. او در این خصوص به «ایسنا» گفت: «واقعا چه فرقی میان کشتی و والیبال است که پاداش رشته والیبال را خیلی زود پرداخت کردند، اما پاداش کشتی‌گیران را به‌طور کامل پرداخت نمی‌کنند؟ خب اگر قرار است پاداشی بدهند زودتر آن را پرداخت کنند تا به درد کشتی‌گیران بخورد، کشتی واقعا مظلوم واقع شده است و از مسوولان وزارت ورزش و جوانان خواهش می‌کنم کاری نکنند کشتی‌گیران بیش از این ناامید شوند. هرچند کشتی‌گیران برای پول این همه سختی را تحمل نمی‌کنند، اما نباید با این‌گونه بی‌توجهی‌ها انگیزه‌شان را کم کنند. کشتی‌گیران از قشر زحمتکش جامعه هستند و باید به اینها کمک مالی شود.»