خیلی از کارشناسان معتقدند اگر پنجره پرسپولیس بسته نمی‌شد کار استقلال در نقل‌وانتقالات به این راحتی نبود.

به حال ما فرقی نمی‌کرد. کاش پنجره پرسپولیس بسته نمی‌شد البته این را هم بگویم پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی دارد من می‌گویم چرا آنها نتوانستند بازیکنان خوبشان را حفظ کنند و رفتند، اگر قرار است ایرادی گرفته شود باید به آن گرفته شود، البته این به من ارتباطی ندارد چون سیاست این باشگاه است ما با آنها کاری نداریم. من درحال بستن تیم خودم هستم. ما استقلال را برای آسیا تقویت می‌کنیم.

 وزیر هم که همیشه متهم به حمایت  از یکی از شما دو تیم است.

چند وقت پیش شنیدم هواداران پرسپولیس جلوی در وزارت رفتند و گفتند چرا استقلال یار گرفته است سوال من این است مگر بقیه تیم‌ها یار نگرفتند با استقلال چه کار دارید؟ به جرات بگویم وزارت ورزش و دولت یک ریال به ما کمک نکردند. آقای سلطانی‌فر به ما کمک معنوی کرده است جاهایی سفارش کرده که مشکل ما حل شود قانونا هم نمی‌توانند به ما کمک کنند. در بحث آمدن شفر، با آقای سلطانی‌فر صحبت می‌کردم که ایشان به ما می‌گفت رقم قراردادش را کمتر کنید که به ایشان گفتم اگر کمتر از این شود باید شفر مجانی به ایران بیاید (با خنده).

 قبول دارید فضای استقلال، پرسپولیس و تیم‌ملی طوری شده که مردم و هواداران فقط به مربیان خارجی اعتماد می‌کنند؟

قبل از آنکه به استقلال بیایم در فدراسیون بودم اسم نمی‌آورم یکی از اعضای هیات مدیره استقلال پیش من آمد و گفت می‌خواهیم مربی انتخاب کنیم و نظرتان را بدهید به او گفتم یک مربی خارجی بزرگ پیدا کنید ولی آنها گشتند و در پایان هم مربی داخلی انتخاب کردند. منصوریان به‌رغم تلاشی که کرد به‌خاطر چند اشتباهی که داشت موفق نشد. در تیم‌های پرسپولیس و استقلال باید مربیان باتجربه مربیگری کنند. شفر با این سن و سال در تیم‌های بزرگی کار کرده و به نوعی خرابکاری‌هایش را در تیم‌های دیگر انجام داده و به استقلال آمد و نتیجه گرفته است.

خیلی از مدیران قبلی استقلال می‌گویند در استقلال کار کردن راحت است زمان ما این همه اسپانسر وجود نداشت.

به آنها بگویید سامانه را چه کسی آورد؟ این سامانه را من آوردم شما بیا اگر این سامانه با شما کار کرد آن وقت حرف شما صحیح. سامانه به من اعتماد دارد و می‌داند نیتم خیر است.

در گذشته خیلی از بازیکنان بزرگ در انتخاب بازیکن نقش داشتند الان هم همین‌گونه است؟

در گذشته چنین بود ولی هیچ بازیکن بزرگی امسال دخالت نکرد. فقط سال گذشته که می‌خواستم پژمان منتظری را به استقلال بیاورم از خسرو حیدری کمک گرفتم او همسایه دیوار به دیوار بود و با پژمان صحبت کرد.

 این ماجرا بیشتر درخصوص رحمتی شایع شده بود.

او هیچ دخالتی ندارد و فقط یک بار در روزی که با سیدمجید حسینی قرارداد بستیم در مذاکرات ما حضور داشت و به‌عنوان بزرگ‌تر و کاپیتان تیم نشسته بود.