گسترش آتش در خط مقدم

بخشی از این بیانیه را مرور کنید: « امروز در آغاز تابستان ۹۷،حتما و لاجرم می‌باید به فکر فردا و زمستانی بود که در راه است و جام ملت‌های آسیا فراخواهد رسید. به همین منظور، لازم است یک بار دیگر برای فتح قلل تازه تجدید عهد و پیمان کنیم. آنجا که در جلسه سرمربیان محترم باشگاه‌ها در سازمان لیگ، برنامه‌های تیم‌ملی که توسط سرمربی محترم برای آماده سازی کامل تدوین شده، مرور شد و همه بر انجام یک برنامه جامع در جهت حمایت از فوتبال ملی توافق کردیم. سر که بچرخانیم موسم حضور در امارات و جام ملت‌ها فرا می‌رسد و خیلی زود، دیر می‌شود. بنابراین تاکید موکد اینجانب به همه اعضای خانواده بزرگ فوتبال این است که به این برنامه به‌عنوان اولویت، سند راهبردی، قطعی و خدشه‌ناپذیر برای حمایت از فوتبال ملی احترام بگذارند و اجازه فضاسازی علیه تیم‌ملی پرافتخارمان را به هیچ جریان و گروهی ندهند.» اما جمله پایانی دیگر رنگ و بوی تهدید را هم به خود می‌گیرد. کی‌روش، برانکو را برهم زننده برنامه‌هایش معرفی کرده بود و حالا تاج هم وعده برخورد با کسانی را می‌دهد که قصد ایجاد اخلال در برنامه تیم‌ملی را دارند: «روشن است که فدراسیون فوتبال هم در این مسیر در راه حمایت تام و تمام از تیم‌ملی هرگز اجازه اخلال در برنامه‌ریزی‌های تعیین و ابلاغ شده را نخواهد داد.»

ورود جادگر به دعوا

بیانیه تاج و حتی تلاش عادل فردوسی‌پور روی آنتن زنده برنامه‌اش برای نزدیک کردن مواضع موافقان و منتقدان تیم‌ملی افاقه نکرد. برانکو نه تنها پا پس نکشید که حتی از تلاش کی‌روش برای براندازی و اخراجش از ایران گفت و از دوست خبرنگاری گفت که در این راه به او کمک می‌کند. کدی که بلافاصله انگشت اتهام را به سوی عادل برد. اتفاقا علی کریمی هم رد پای عادل را در این جنگ پررنگ دید و خیلی زود وارد معرکه شد. او در پستی با انتشار عکس فردوسی‌پور برای او با طعنه نوشت که: «خسته نباشید ماموریتتون را انجام دادید» و البته آنها را متهم کرد از برد کره مقابل آلمان ناراحت شدند چراکه دیگر نمی‌توانند عملکرد تیم کی‌روش در جام‌جهانی را بزرگنمایی کنند. ورود او به داستان بار دیگر می‌تواند کفه ترازو را به نفع برانکو سنگین کند. جالب اینکه کریمی درتلاش بود تا حتی شفر را هم به سمت اردوگاه خودشان بکشد. چراکه در پستی دیگر عکسی از شفر را هم در کنار برانکو قرار داد و یادآور شد ستاره‌هایی که آنها ساخته‌اند ناجی کی‌روش شده‌اند و از ترس سرمربی تیم‌ملی از این دونفر برای کسب جایگاهش نوشت.

پرسپولیس مقابل کی‌روش

برانکو با بیانیه تاج متوجه موضع فدراسیون شد. بنابراین یک راه بیشتر برای دفاع باقی نمی‌ماند. او از تمام ظرفیت‌های باشگاهش برای ادامه چالش استفاده کرد و حتی کی‌روش را به تقابل با کاپیتان تیمش به‌خاطر عرق او به باشگاه متهم کرد: «ایشان (سیدجلال) به تیم خودش وفادار است و گل می‌زند، ولی ظاهرا او (کی‌روش) از این موضوع خوشش نمی‌آید.» به این ترتیب موجی در بین هواداران پرسپولیس بلند شد که باید برای تقابل با مثلث قدرت تاج، کی‌روش و فردوسی‌پور متحد شد. رفتاری که هزینه برخورد با سرمربی تیم پرسپولیس را به مراتب بیشتر می‌کند. او با صراحت به کی‌روش طعنه می‌زند که نتوانسته مثل سرمربی تیم‌ملی کرواسی، کشور زادگاهش، از تمام ظرفیت بازیکنان استفاده کند: «کی‌روش این موضوع را مطرح کرده است تا توجهات را از ناکامی تیم‌ملی دور کند.

تیم‌ملی ایران در جام جهانی نشان داد که بازیکنان بزرگی دارد، اما متاسفانه مربی برنده‌ای همچون زلاتکو دالیچ نداشت، کسی که بتواند از کیفیت بازیکنانش بهره لازم را ببرد. این برای من داستانی در مورد از دست دادن زمان است. دالیچ پس از بازی کرواسی و آرژانتین - دیداری که به برتری ۳برصفر کرواسی انجامید - دو پیشنهاد از آسیا دریافت کرده است. همچنین در ایران همه انتظار دارند که با رفتن کی‌روش، دالیچ جانشین او شود، به همین خاطر کی‌روش از خود بی‌خود شده و ترسیده است. برای ما کروات‌ها، بزرگ‌ترین مشکل‌مان پاسپورت‌ها است. وقتی پرتغال بدون رونالدو را با تیم کرواسی که با ایسلند بازی می‌کند، مقایسه کنید، ما بهتر از آنها هستیم.»