تیم‌های ملی فوتبال ایران برای حضور در مسابقات مختلف اغلب با مشکل در اختیار داشتن بازیکنان دست و پنجه نرم کرده‌اند. سرمربی تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان ایران برای حضور درمسابقات انتخابی جام‌جهانی در فواصل مختلف به‌دلیل دراختیار نداشتن بازیکنانش با سرمربیان باشگاه‌ها وارد جنگ لفظی شده و این موضوع بارها باعث ایجا تنش در فوتبال ایران شده است. این موضوع سابقا برای تیم‌ملی فوتبال المپیک نیز به‌وجود آمده بود و حالا این روزها که این تیم خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کند یک بار دیگر درگیر چنین ماجرایی شده است. تیم فوتبال پرسپولیس برای حضوری قدرتمند در لیگ برتر فصل آینده و همچنین حضور در لیگ قهرمانان آسیا اردوی آماده‌سازی خود را در کرواسی برگزارو با تمام بازیکنانش به این کشور سفر کرده است.

از این تیم اما سه بازیکن به‌نام‌های حمیدرضا طاهرخانی، محمدامین اسدی و شاهین عباسیان به تیم‌ملی المپیک دعوت شده‌اند که همراه با سایر هم باشگاهی‌های خود به کرواسی رفتند. همین موضوع سبب تنش و انتقاد از سوی سرمربی و مدیران تیم المپیک کشور شده است. کرانچار سرمربی این تیم هشدار داده بازیکنانی که در اردوی این تیم غایب باشند از لیست تیم حذف خواهند شد. او دیروز به خبرگزاری فارس گفت: «من با برانکو در این مورد صحبت کرده‌ام. او گفت که حداقل دو بازیکن از سه بازیکن امید این تیم اجازه پیدا خواهند کرد تا به اردوی ما ملحق شوند. البته آنها هم با کلیه بازیکنانشان در این اردو نرفتند و شرایط‌شان خیلی خوب نیست، اما توافق شده که باشگاه‌ها با ما همکاری کنند تا برای منافع فوتبال ایران خوب کار کنیم. اگر بازیکنی به تیم امید نیاید ما مجبور می‌شویم به بازیکنان جایگزین روی بیاوریم، اما این‌طور نیست و باشگاه‌ها با ما همکاری خواهند کرد. مثلا‌ علی دایی قول داده بازیکنان امید سایپا تا جمعه به ما اضافه ‌شوند. به هر حال اگر بازیکنی به اردوی تیم امید نیاید، مجبور می‌شویم به سراغ بازیکنان جایگزین برویم. این موضع رسمی من است.»

حمید استیلی مدیر تیم المپیک هم از سفر ناگهانی پرسپولیس به کرواسی و بردن بازیکنان المپیک گلایه کرد. او گفت: «طبق مصوبه‌ای که در هیات رئیسه فدراسیون انجام شده باشگاه‌ها باید بازیکنان را در اختیار تیم امید قرار بدهند. ما بعضی مواقع با خواهش و تمنا با باشگاه‌ها تماس می‌گیریم تا بازیکنان‌شان را به تیم‌ملی بدهند ولی اینجا دیگر بحث رنگ‌ها مهم نیست و همه باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم. ما خیلی ناراحت شدیم که بازیکنان پرسپولیس بدون اطلاع به کرواسی رفتند. کرانچار با برانکو تماس گرفت و از او خواست ملی‌پوشان به تهران برگردند و مقرر شد تا دو سه روز آینده این اتفاق بیفتد.» این درحالی است که از استقلال نیز مهدی قائدی به تیم المپیک دعوت شده و آنها نیز به‌زودی به اردوی خارج از کشور خواهند رفت. استیلی در مورد شرایط این بازیکن هم گفت: «من با رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال صحبت کردم و قرار شده قائدی به‌زودی در تمرینات تیم‌ملی امید شرکت کند.»