آغاز عصر جدید «یووه» با رونالدو

دل پیه‌رو، اسطوره یوونتوس به ستایش از این خرید بزرگ پرداخت و گفت: «رونالدو، بازیکن استثنایی است و می‌تواند درهرحالتی گلزنی کند. او همیشه به دنبال پیروزی است و این اصلی‌ترین دلیلی است که به این بازیکن علاقه دارم. رونالدو همواره به دنبال موفقیت و کسب پیروزی است. رونالدو به من گفت‌ که باید سال‌ها پیش راهی یوونتوس می‌شد. یوونتوس به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است و با رونالدومی‌توانیم به چنین خواسته‌ای دست پیدا کنیم.» آریگو ساچی، مدیر ورزشی پیشین رئال مادرید و سرمربی نامدار ایتالیایی‌ها نیز به یووه به خاطر خریدجدیدش تبریک گفت: «به باشگاه یوونتوس تبریک می‌گویم، این انتقال نه‌ تنها برای یوونتوس، بلکه برای فوتبال ایتالیا خوب خواهد بود.

تنها تردیدی که دارم این است که باشگاه یوونتوس که همیشه مدیریت فوق‌العاده‌ای داشته، دستمزدهای بازیکنانش اکنون متفاوت خواهد بود.» رئیس اتحادیه فوتبال ایتالیا نیز از انتقال ‌ستاره پرتغال به بیانکونری استقبال کرد. او گفت: «انتقال رونالدو، اتفاقی درتاریخ است که فقط شامل یووه و شهر تورین نمی‌شود، بلکه کل ورزش ایتالیا را دربرمی‌گیرد. کل سیستم فوتبال ایتالیا تحت تاثیر چنین انتقالی خواهد بود. امیدوارم تحت تاثیر چنین انتقالی شاهد رونق دربرخی حوزه‌ها از جمله صنعت جهانگردی باشیم.» اما بسیاری ازهمبازی‌های او نیز با نوشتن پیام‌هایی از او خداحافظی کردند. درهمین حال نام‌های بزرگی برای جانشینی کریستیانو رونالدو در رئال مطرح شده‌اند. براین اساس بازیکنانی مثل نیمار، ادن هازارد، کیلیان ام‌باپه، پائولو دیبالا و هری کین مورد توجه این باشگاه قرار دارند.

رشد سهام بانوی پیر

از ابتدای هفته گذشته که بحث انتقال رونالدو به یوونتوس جدی شد تا سه‌شنبه شب که باشگاه رئال مادرید خبرانتقال ۱۰۰ میلیونی او به یوونتوس را تایید کرد سهام بانوی پیر افزایش ۳۵ درصدی داشته است؛ به‌طوری‌که ارزش هر سهم باشگاه یوونتوس که پیش ازانتشار خبر پیوستن رونالدو به این باشگاه ۶۶۶۰/ ۰ یورو بود الان به ۹۶۵۵/ ۰ یورو رسیده که بالاترین رقم از ماه مه ‌سال ۲۰۱۷ است.

نقش «فراری» در فرار رونالدو

تامین دستمزد رونالدو در یوونتوس هم مساله بزرگی خواهد بود. طبق خبری که مطرح شده دستمزد او ۳۰ میلیون یورو خواهد بود و بخشی از آن را کمپانی خودروسازی «فراری» تامین می‌کند. فراری و جیپ، هردو زیر مجموعه فیات هستند و تحت تملک خانواده آنیلی، مالکان باشگاه یوونتوس هستند. به این ترتیب در بسته پیشنهادی یووه به ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های رونالدو یک پیشنهاد دیگرهم وجود دارد؛ فراری، اسپانسر رونالدو شده و ماشین رسمی این بازیکن باشد و بابت این قرارداد اسپانسرشیپ سالی ۲۰ میلیون یورو، جدا از قرارداد این بازیکن با باشگاه‌ به او بدهد. به این شکل بخش زیادی از دستمزد او جبران خواهد شد.