بیمارستان استقلال؟

درست از زمان قطعی شدن جدایی امید ابراهیمی از استقلال، بحث حضور علی کریمی به‌جای او مطرح شد. علی کریمی بازیکن پیشین سپاهان است که برای لیگ هجدهم به هر دلیلی ادامه همکاری او با تیم اصفهانی میسر نشد. در روزهایی که کمال کامیابی‌نیا به یک‌قدمی جدایی از پرسپولیس رسیده بود، خبر حضور علی کریمی در جمع سرخپوشان به جای او مطرح شد، اما کمال تمدید کرد تا کریمی بیرون بماند. چندی بعد با پیوستن امید ابراهیمی به الاهلی، پست هافبک دفاعی در استقلال خالی شد و این بار علی کریمی را گزینه آبی‌ها کردند؛ گزینه‌ای که نهایتا بعد از حرف‌وحدیث‌های فراوان حضورش در استقلال قطعی شد. دیروز در همین صفحه نوشته بودیم که فشار سنگین هواداران روی کادر مدیریتی استقلال ممکن است به خریدهای شتاب‌زده منجر شود و حالا به‌نظر می‌رسد همین اتفاق در مورد علی کریمی رخ داده است.

اتفاق تاریخی؛ اعلام برائت پزشکی!

همه جای دنیا رسم است که بازیکنان جدید برای عضویت در هر باشگاهی ابتدا تست‌های پزشکی را پشت‌سر می‌گذارند. حتی کریس رونالدو هم با همه عظمتش و با وجود اینکه تا همین چند روز پیش در جام‌جهانی حاضر بود، برای انتقال به یوونتوس در تست‌های پزشکی این باشگاه حاضر شد. حالا طبیعتا علی کریمی هم همین مرحله را برای حضور در استقلال پشت‌سر گذاشته؛ اما نکته اینجا است که سلامت او کاملا تایید نشده است! در خبرها داشتیم که پزشکان در مورد وضعیت ستون فقرات این بازیکن ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند ممکن است او دوباره مصدوم شود. با این وجود باشگاه استقلال بی‌توجه به این مساله، خرید کریمی را نهایی کرد. جالب‌تر اینکه تنها ساعاتی پس از خرید بامدادی آبی‌ها، دکتر امین نوروزی، چهره قدیمی و شناخته ‌شده کادر پزشکی باشگاه استقلال با انتشار پستی عملا مسوولیت خرید جدید را به عهده باشگاه گذاشت.

نوروزی و حتی همکارانش به‌صورت هماهنگ نوشته بودند: «کادر پزشکی تصمیم‌گیرنده عقد قرارداد بازیکنان نیست و مسوول نقل‌وانتقالات پاسخگو است.» این شاید اتفاق تاریخی و کم‌نظیری در جهان باشد؛ اینکه پزشکان یک تیم از خرید بازیکن جدید اعلام برائت کنند و توپ را توی زمین باشگاه بیندازند! به یاد داشته باشید که کریمی پیش از جام‌جهانی با مصدومیتی مبهم مواجه شد و از تیم‌ملی خط خورد. فراموش نکنید ملکی، عضو هیات‌مدیره استقلال همین سه روز پیش در جمع هواداران معترض گفته بود: «تا جایی‌که ما خبر داریم کریمی مصدوم است و خوب‌بشو هم نیست.» باز فراموش نکنید که درست یک سال پیش عین همین اتفاق برای مجتبی‌جباری رخ داد؛ بازیکنی که بدون تایید پزشکان استقلال به این تیم پیوست و نهایتا خانه‌نشین شد تا افتخاری با ماه‌ها تاخیر مسوولیت این خرید را گردن علیرضا منصوریان، سرمربی مستعفی تیم بیندازد!

دو دیپورتی مصدوم؟

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که استقلال عجیب‌ترین باشگاه این روزهای فوتبال ایران است، به گزارش دیروز «ایلنا» در مورد احتمال دیپورت دو خرید دیگر این فصل آبی‌پوشان توجه کنید؛ نفراتی که از قضا آنها هم به‌خاطر مصدومیت در یک‌قدمی جدایی زودهنگام از جمع آبی‌ها قرار گرفته‌اند. در بخشی از این گزارش آمده: «مدیرعامل استقلال پس از حضور میثم تیموری و مرتضی آقاخان در تست‌های پزشکی ایفمارک تصمیم ندارد قرارداد آنها را نهایی کند. در واقع این دوبازیکن نمی‌توانند در مسابقات لیگ هجدهم به همراه استقلال حضور داشته باشند و به‌دلیل قرارداد داخلی که در دفتر معاونت ورزشی استقلال امضا کرده‌اند با رضایت این باشگاه می‌توانند در تیم دیگری حضور داشته باشند.» این درحالی است که بازیکنی مثل تیموری که ظاهرا رباطش پاره است، برای پر کردن جای خالی امید نورافکن در سمت چپ خط دفاعی جذب شده بود، اما اگر خبر جدایی این دو نفر جدی باشد، معلوم نیست استقلالی‌ها در آستانه شروع لیگ برتر برای پر کردن این حفره چه تدبیری در پیش خواهند گرفت. عجیب‌تر اینکه آقاخان و تیموری درحالی به بهانه مصدومیت در آستانه جدایی از استقلال قرار گرفته‌اند که یک بازیکن جدید درست با همین شرایط به این تیم پیوسته! همچنین فراموش نکنید امید سام‌کن هم بعد از عقد قرارداد با استقلال به‌دلایل فنی از سوی وینفرد شفر دیپورت شد و به سپیدرود برگشت. گفته می‌شود تاکنون از جمع خریدهای جدید استقلال، فقط قرارداد محمد دانشگر به‌طور قطعی ثبت شده است.