از تجدید قرعه‌کشی تا خشم کرانچار

وزیر ورزش و جوانان در جمع بازیکنان تیم المپیک گفت: «خوشبختانه ۲ تیم بزرگ ما در جمع ۸ تیم برتر آسیا هستند و کارنامه فوتبال کشور ما کارنامه خوبی است، در این کلکسیون درخشش تیم المپیک را کم داریم. از کمیته ملی المپیک، فدراسیون و بازیکنان می‌خواهم که برای این مهم تلاش کنند. انتظار من این است که تیم‌ملی المپیک مثل بازیکنان بزرگسال در جام جهانی بجنگد و مدال طلای جاکارتا را کسب کند و از حیثیت فوتبال و ورزش کشور دفاع کند. اینجا سرشار از استعداد است و هزاران نوجوان و جوان با اراده در آن شناسایی می‌شوند تا در عرصه‌ها و میادین بزرگ مبارزه کنند.»

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نیز گفت: «تیم المپیک دوندگی‌های خاص خودش را دارد. حمید استیلی زحمت می‌کشد و بخش‌های دیگر هم در تلاش هستند. کادر بسیار خوبی در تیم المپیک حضور دارند. بازیکنان قدیمی و خوبی مثل رضا شاهرودی و سهراب بختیاری‌زاده در حال کمک کردن هستند. حمایت‌های وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک را از تیم المپیک مشاهده کردیم و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانیم تیم‌ملی را بعد از ۴۲ سال سر‌افراز در المپیک ببینیم.»

باشگاه‌های متخلف پاسخگوی مردم باشند

کرانچار، سرمربی تیم فوتبال المپیک نیز از باشگاه‌هایی که با این تیم همکاری نکردند گلایه کرد. او گفت: «اقدام بسیار زیبایی از سوی وزیر ورزش و دیگر مسوولان رخ داد. حضور آنها در محل تمرینات یک نشانه خواهد بود که چقدر توجهات به این تیم زیاد است و بازیکنان من هم متوجه هستند که به همان اندازه نیز انتظارات از آنها زیاد است. بازیکنان ما اندکی جوان‌تر از سایر تیم‌ها هستند، اما این موضوع به این معنی نیست که ما به دنبال نتیجه (در بازی‌های آسیایی) نمی‌رویم. فکر می‌کنم این باید باعث افتخار باشگاه‌ها باشد که بازیکنان آنها در اختیار تیم المپیک باشند و در دو تورنمنت بین‌المللی بازی کنند، اما خواهش می‌کنم باشگاه‌هایی که بازیکنان خود را در اختیار تیم ما قرار نداده‌اند، مسوولان‌شان پاسخگوی مردم باشند و به سوالات آنها جواب دهند.»  

استیلی مدیر تیم فوتبال المپیک کشورمان نیز از اشتباه برگزارکنندگان قرعه‌کشی انتقاد کرد. او گفت: «قرعه‌کشی مسابقات تغییر کرده است، چون تیم‌های امارات و فلسطین اضافه شده‌اند و اشتباهی درخصوص این دو تیم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته است. تعجب می‌کنم که چنین اشتباهی صورت گرفته است! شاید اگر این اشتباه در کشور ما رخ می‌داد، هزاران مساله درست می‌کردند. دیدید چنین اشتباهاتی در سطح آسیا هم رخ می‌دهد و به این ترتیب قرار است قرعه‌کشی دیگری صورت بگیرد.» مدیر تیم المپیک در مورد برنامه‌های این تیم نیز گفت: «ما سوم و ششم مرداد با تیم المپیک عراق بازی داریم و هفتم مرداد به ایران باز می‌گردیم. چهار روز در ایران هستیم و بازیکنان به باشگاه‌های خود برمی‌گردند و از ۱۳ مرداد ماه اردوی ما آغاز می‌شود که به سمت چین برویم و بازی دوستانه‌ای با تیم المپیک این کشور انجام دهیم. از چین هم عازم اندونزی می‌شویم تا در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت کنیم.» او درباره اینکه برخی باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار این تیم قرار نمی‌دهند و مشکلاتی از این بابت به‌وجود آمده است، تصریح کرد: «این مشکل هنوز هم ادامه دارد. ما ۳۰ بازیکن به اردو دعوت کرده‌ایم با این حال اکنون ما ۱۷ بازیکن داریم و ۱۰ بازیکن هنوز به ما اضافه نشده‌اند. سه بازیکن هم مصدوم هستند.»