3 + 11!

در همان دقایق آغازین بازی سیامک نعمتی با خطای ناشیانه مدافع پدیده در محوطه جریمه سرنگون شد و پنالتی حاصل شده را علی علیپور به گل تبدیل کرد. مشهد همیشه شهر مهربانی برای پرسپولیسی‌ها بوده است. این اولین حضور یک تیم بزرگ در ورزشگاه جدید امام رضا(ع) بود و در روزی که طبق معمول گوش تا گوش ورزشگاه را هواداران پرسپولیس پر کرده بودند، این تیم یک پیروزی نزدیک و سخت، اما به شدت دلچسب و حیاتی به‌دست آورد. همیشه اولین بازی تیم‌ها بعد از پشت سر گذاشتن فصل سخت بدنسازی کیفیت لازم را ندارد. با این همه اما آنچه برد قرمزها را شیرین‌تر می‌کند، شرایط خاص این باشگاه در برهه کنونی است؛ وضعی که شاید نظیرش را در تاریخ معاصر پرسپولیس ندیده باشیم.

این تیم با حکم فیفا در دو پنجره نقل‌وانتقالاتی اخیر نتوانسته بازیکن بگیرد و حداقل شش ستاره مشهور و کلیدی‌اش را هم از دست داده. بنابراین سرخ‌ها تا نیم‌فصل فقط ۱۴ بازیکن دارند که یکی از آنها گلر ذخیره است و دو تای دیگر هم یعنی منشا و مصلح به‌عنوان نفرات ذخیره به ترکیب اضافه می‌شوند. دست برانکو آن‌قدر خالی است که در بازی با پدیده هر دو دروازه‌بان ذخیره‌اش را روی نیمکت نشاند تا صرفا لیست ذخیره‌ها پر شود. در این شرایط واضح است که «بردن به هر قیمتی» اهمیت کلیدی پیدا می‌کند و به همین دلیل هواداران پرسپولیس در ۴۸ ساعت گذشته از بازی نه‌چندان باطراوت تیم‌شان در بعضی دقایق هیچ گله‌ای نداشته‌اند.

از نظر فنی پرسپولیس در این بازی مثل فصل گذشته با سیستم ۲-۴-۴ خطی بازی کرد. تنها تفاوت در مهره‌ها بود؛ جایی که با جدایی فرشاد احمدزاده و وحید امیری، برانکو از بشار رسن و امید عالیشاه در سمت راست و چپ خط میانی استفاده کرد. در این بین بشار جزو بازیکنان بسیار خوب زمین بود و نشان داد حضور کاملش در تمرینات پیش‌فصل امسال می‌تواند از او ستاره موثرتری بسازد. احمد نوراللهی هم به‌عنوان یکی از دو هافبک دفاعی روز درخشانی داشت. حسین ماهینی هم که در پست دفاع راست جانشین صادق محرمی شده، در امور تدافعی خوب بود، هرچند در کارهای تهاجمی باز هم چنگی به دل نزد. همچنین نکته دیگر این بازی نیمکت‌نشینی بیرانوند بود که احتمالا به‌دلیل تاخیرش در حضور در تمرینات رخ داده و بعید است ادامه‌دار باشد. اتفاق بد این بازی برای پرسپولیسی‌ها اما اخطار گرفتن چهار بازیکن اصلی این تیم یعنی علیپور، جلال حسینی، کامیابی‌نیا و نوراللهی بود که محرومیت هر کدام‌شان می‌تواند کار برانکو را با این نیمکت ضعیف، زار کند. البته امسال اولین محرومیت هر بازیکن لیگ برتری با دریافت چهار کارت زرد رقم خواهد خورد و این موضوع تا حدی به سود پرسپولیس است.