بوی جدایی کی‌روش

مرحله اول: رئیس فدراسیون فوتبال ابتدا در مورد مشکلات متنوع ادامه همکاری با کی‌روش صحبت کرده است؛ دردسرهایی که بعضا به هیچ‌وجه فنی نیست. در یک نمونه، تاج از هزینه بی‌حاصل ۴۸ هزار دلاری برای پرداخت دستمزد کی‌روش حرف زده. بخوانید: «ما درحال‌حاضر ۷۰۰ هزار دلار به کی‌روش بدهکاری داریم که البته این پول از ناحیه ما آماده شده است. این پول آماده بوده، اما سه بار ارسال کردیم و با اینکه سوئیفت هم داشتیم، انتقال پول پشت حساب او رفته و برگشته است. سه بار هم ۱۶ هزار دلار بابت انتقال پول داده‌ایم، اما این پول منتقل نشده است.» این درحالی است که شایعه شده قبل از جام‌جهانی، فدراسیون بخشی از طلب کی‌روش را به‌صورت نقدی در ترکیه به این مربی پرداخت کرده، اما او حاضر نشده به این شکل پول را بپذیرد. حالا و با ادامه مشکلات بانکی ناشی از تحریم‌ها به نظر می‌رسد همچنان این معضل پابرجا باشد.

مرحله دوم: بخش بعدی گله‌گذاری‌های تاج مربوط به طرح همیشگی پیشنهادهای خارجی برای کی‌روش است. شاید خود سرمربی تیم ملی نقشی در ایجاد این شایعات نداشته باشد، اما به هر حال این مساله همه را به ستوه آورده و تاج هم یکی از آنها است: «من هم مثل شما این موضوع را شنیده‌ام که یک روز ازبکستان مطرح می‌شود، اما ازبکستان با سرمربی دیگری به توافق می‌رسد، یک روز می‌گویند الجزایر به او پیشنهاد داده، اما فردا سرمربی الجزایر مشخص می‌شود و یک روز هم می‌گویند از مصر برای او پیشنهاد آمده است. هرچند من با رئیس فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی هم صحبت کردم و او گفت قبلا صحبت‌هایی برای حضور کی‌روش بوده است.» این یعنی از نظر فدراسیون، کی‌روش درحال‌حاضر پیشنهاد جدی ندارد و حتی شاید درحال بازارگرمی است.

مرحله سوم: ضربه نهایی تاج اما تایید این مساله است که فدراسیون به احتمال قطع همکاری با کی‌روش و انتخاب جانشین او هم فکر می‌کند. در حالی که همین دو هفته پیش محمدرضا ساکت گفته بود: «برنامه‌ای برای جذب دالیچ و هیچ مربی دیگری نداریم»، حالا تاج گفته: «اگر موانع را رفع کنیم کی‌روش سرمربی می‌ماند و اگر نه، فکر دیگری می‌کنیم. ما قطعا در اردوی‌مان سرمربی داریم.» فراموش نکنید اردوی آماده‌سازی اول تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها، شهریورماه برگزار می‌شود و این یعنی شاید همین الان فدراسیون با چند گزینه در حال مذاکره است!