مسلمان در مسلخ

بعد از انتشار این خبر رسانه‌ها تلاش زیادی کردند تا دلیل محرومیت دو بازیکن مذکور مشخص و رسانه‌ای شود اما این تلاش به نتیجه‌ای نرسید. در این باره مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق توضیح شفافی نداد و فقط اعلام کرد که این محرومیت به دلیل تخلفات گذشته دو بازیکن است و طی روزهای آینده دلیل آن مشخص می‌شود. نکته قابل‌توجه در این باره این است که مسلمان و کعبی خودشان هم از دلیل محرومیت بی‌اطلاع هستند. آنها دلیل این محرومیت را نمی‌دانند و به‌دنبال چرایی این موضوع می‌گردند. بازار شایعات خیلی زود داغ شد و اولین گمانه‌زنی موضوع تتو روی بدن این بازیکنان بود که البته کمیته اخلاق خیلی زود آن را تکذیب کرد.

حسین کعبی در این باره اعلام کرده که حتی نمی‌داند باید با چه کسی در این باره تماس بگیرد و دلیل را جویا شود. او به خبرگزاری تسنیم گفت: «من سال گذشته چهار میلیون جریمه شدم و پول آن را به حساب‌شان ریختم، اما اخطاری به دستم نرسیده است. شاید من اخطارها را ندیدم، اما محسن مسلمان و باشگاه بزرگ پرسپولیس که باید آنها را می‌دیدند. ان‌شاءالله چیز خاصی نیست و به کمیته اخلاق می‌رویم و این موضوع حل می‌شود. من فقط ناراحت این هستم که چرا به باشگاه و خود من نامه نزدند و ما باید از طریق خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها از محرومیت‌مان باخبر شویم. سه سال است در سپیدرود حضور دارم و دو سال هم قبل از آن بازی نکردم، یعنی من پنج سال است بدون هیچ حاشیه‌ای بازی می‌کنم.»

موضع‌گیری باشگاه ذوب‌آهن

محسن مسلمان اما دراین خصوص ترجیح داده سکوت کند. او امروز برای پیگیری این حکم در نشست کمیته اخلاق حاضر می‌شود. مجید حاج‌رسولی‌ها، مدیر تیم فوتبال ذوب‌آهن دراین خصوص به خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «این حکم چیز مهمی نیست. ظاهرا در گذشته ۲ بار کمیته اخلاق مسلمان را خواسته بود اما او درجلسات حاضر نشده و برای همین الان این کمیته حکم جدید صادر کرده است. همان‌طور که گفتم مساله مهمی نیست و مقداری رسانه‌ها به این موضوع آب و تاب دادند. فقط نمی‌دانم چرا باید این موضوع قبل از بازی حساس ما مقابل سایپا مطرح شود؟ چرا سال گذشته که مسلمان در پرسپولیس بود این مساله پیش نیامد؟ اینها باعث می‌شود ما این سوءظن را داشته باشیم که جریانی درحال فشار آوردن به ذوب‌آهن است. فکر می‌کنم مسلمان به‌دلیل پرونده‌ای که در کمیته اخلاق داشته در مراسم برترین‌های فوتبال به‌عنوان بهترین پاسور لیگ برتر انتخاب نشده است. در بخش برترین پاسور که جباروف انتخاب شد، آمار و ارقام برترین بازیکن را تعیین می‌کند و این ربطی به رای‌گیری ندارد اما به یک باره در شب مراسم آمار و ارقام حذف می‌شود.»