جزئیات محرمانه!

درحالی‌که مهدی ترابی تا پایان فصل هجدهم با سایپا قرارداد دارد، باشگاه پرسپولیس در تفاهم‌نامه‌ای که با باشگاه نارنجی تهران امضا کرده به توافق رسیده است تا این بازیکن ملی‌پوش نیم‌فصل دوم به پرسپولیس منتقل شود. بعد از این اتفاق باشگاه تراکتورسازی مدعی شد ترابی قبل از پایان لیگ هفدهم با این تیم قراردادی را امضا کرده و تعهد داده برای گذراندن خدمت سربازی به تیم تبریزی ملحق شود. در واقع مالکان جدید باشگاه تراکتور مدعی شدند ترابی دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال کرده و بعد با این تیم قرارداد داخلی هم امضا کرده است و چون تفاهم آنها با سپاه براین است که این باشگاه با سربازهایش به گروه جدید واگذار شود در نتیجه ترابی بازیکن آنها است. این ادعا حالا می‌تواند به ضرر خود آنها تمام شود چون ترابی درآن مقطع بازیکن سایپا بوده و اجازه مذاکره و عقد قرارداد با تراکتور را نداشته است.

به‌دنبال این اتفاقات و پیچیده شدن پرونده این بازیکن تیم‌ملی ایران، باشگاه سایپا از تراکتورسازی به‌خاطر مذاکره با بازیکن تحت قراردادش شکایت کرد. درصورتی‌که سایپا شکایتش را پیگیری کند و کمیته تعیین وضعیت هم به نفع این باشگاه رای دهد تراکتورسازی از دو پنجره نقل‌وانتقالات محروم خواهد شد. اتفاقی که در پرونده مهدی طارمی برای باشگاه پرسپولیس رخ داد. حالا اما فدراسیون فوتبال به‌خاطر حساسیت موضوع درمورد بازیکن ملی‌پوش و البته باشگاه‌های پرطرفدار درگیر در پرونده به دقت مشغول رسیدگی آن است و البته اطلاعاتی هم در این زمینه منتشر نمی‌کند.

فدراسیون در سایت رسمی خود در مورد بررسی این پرونده نوشت: «جلسه رسیدگی به پرونده مربوط به مهدی ترابی ۱۶‌مرداد ۹۷ در محل کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تشکیل شد و از آنجا که محتویات این پرونده محرمانه تلقی می‌شود، کمیته تعیین وضعیت و طرفین پرونده مجاز به ارائه اطلاعات در این باره نیستند. این پرونده کماکان در مرحله تحقیقات بوده و بدیهی است پس از پایان تحقیقات و نهایتا اتخاذ تصمیم، درخصوص موضوع، مراتب به‌صورت رسمی و از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی خواهد شد.» این وسط پرسپولیسی‌ها هم نگران وضعیت خرید جدیدشان و البته شرایط باشگاه دراین دعوای حقوقی شده‌اند. حمیدرضا گرشاسبی سرپرست این باشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر ضمن بیان این مطلب در مورد نحوه قرارداد باشگاه پرسپولیس با مهدی ترابی گفت: «این بازیکن تا پایان فصل با سایپا قرارداد دارد و ما هم با باشگاه سایپا قراردادی امضا کرده‌ایم که ترابی نیم‌فصل به پرسپولیس منتقل شود.

زمانی که این اتفاق افتاد ما اطلاع نداشتیم که ترابی با تراکتورسازی قرارداد بسته است یا نه. اما شنیده‌ایم که مدیر برنامه‌های این بازیکن به آقای آجرلو قول داده‌اند که ترابی برای گذراندن سربازی به تراکتورسازی برود.» گرشاسبی مدعی است ترابی دانشجو شده و نباید به خدمت سربازی برود: «در این مورد دو اتفاق افتاده است؛ یکی اینکه تراکتورسازی دیگر اجازه جذب بازیکن سرباز ندارد چراکه خصوصی شده است و دوم اینکه ترابی سرباز نیست چراکه به دانشگاه برگشته و به‌عنوان دانشجو می‌تواند به فوتبالش ادامه دهد.» سرپرست باشگاه پرسپولیس اطمینان می‌دهد وسط این دعوا خطری باشگاه او را تهدید نمی‌کند: «حتی اگر خود ترابی هم قراردادی را امضا کرده باشد باید بررسی شود که با چه شرایطی این کار را کرده است. اگر هم فدراسیون بخواهد وی را محروم کند بازهم خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند و این موضوع بین باشگاه سایپا و تراکتورسازی خواهد بود. باشگاه سایپا هم از تراکتورسازی شکایت کرده است چراکه نباید با بازیکنی که تحت قرارداد این باشگاه است وارد مذاکره و امضای قرارداد می‌شده است. با این حال این موضوع در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

این در شرایطی است که همین دو روز پیش هم قانون جدیدی ابلاغ شد که بازیکنان ملی‌پوش ۳۰‌سالگی مشمول خواهند شد. سردار باران چشمه در مورد اینکه با این وضعیت کدام باشگاه‌ها حق جذب بازیکن سرباز دارند گفت: «دیگر قانون به آن شکل نیست و تمام باشگاه‌ها تا سن مشخص شده می‌توانند بازیکن را در اختیار داشته باشند و پس از آن بازیکن باید به خدمت اعزام شود و دیگر به آن شکل نیست که خدمت خود را به‌عنوان بازیکن سپری کنند.» بنابراین ترابی فعلا از خدمت سربازی هم معاف خواهد بود.