در حکم اعلام شده ازسوی سایت رسمی فدراسیون فوتبال هم میزان دقیق محرومیت مشخص نشده و آنها فعلا باید یک‌ماه از میادین دور باشند. در توضیح این حکم آمده: «با توجه به اخبار و تصاویر منتشره مبنی بر رفتار غیرورزشی که توسط آقایان سیدسجاد آقایی و سیداللهیار صیادمنش (بازیکنان تیم استقلال) که در بازی بین دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان انجام شده است و با نظر به اینکه این نوع رفتار نقض آشکار و مسلم قوانین و مقررات قانونی و اخلاقی محسوب می‌شود که به اعتبار فوتبال کشور لطمه وارد می‌کند، بنابراین اعلام می‌دارد ضمن تشکیل و رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات در این خصوص به موجب مواد ۲۳ و ۶۵ آیین‌نامه کمیته اخلاق دستور موقت مبنی بر تعلیق فعالیت‌های نامبردگان در کلیه بخش‌های فوتبال رسمی جمهوری‌ اسلامی ایران به‌مدت یک‌ماه صادر شده است. بنابراین مقرر است مراتب از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال و مبادی ذی‌ربط ابلاغ و اطلاع‌رسانی شود تا از کلیه فعالیت‌های نامبردگان در حوزه فوتبال و حضور در کلیه مجامع و مراجع و اماکن رسمی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و بین‌المللی از روز جاری مورخ ۲۰/ ۰۵/ ۱۳۹۷ جلوگیری و چنانچه مجوز حضور برای نامبردگان صادر شده لغو و از ورود و همراهی ایشان با تیم‌ها و اهالی فوتبال در مراسمات و مسابقات رسمی فوتبال خودداری به‌عمل آمده و نتیجه به این کمیته گزارش شود.»

مسبوق به سابقه است

شادی منشوری اما در فوتبال ایران مسبوق به سابقه است.ازماجرای عابدزاده و مجتبی محرمی که به گذشته‌های دور برمی‌گردد که بگذریم، این بار خطاکاران ماجرا دو بازیکن بسیار سرشناس والبته با تجربه دیگر تیم بزرگ پایتخت یعنی پرسپولیس بودند. شیث رضایی و محمد نصرتی که شادی گلشان به تاریخ پیوست و لکه سیاه بزرگی درکارنامه فوتبالشان شد و درواقع بعد از محرومیت حاصل از آن هم نتوانستند دستاوردهای گذشته را در فوتبالشان تکرار کنند. اما با نگاهی به حکم آنها می‌توان آنچه انتظار دو بازیکن استقلال را می‌کشد هم حدس زد. در مورد آن دو بازیکن ابتدا خود باشگاه وارد ماجرا شد و تصمیم سختگیرانه‌ای گرفت. باشگاه پرسپولیس شیث رضایی را ۳۰۰ میلیون تومان جریمه و از همراهی تیم فوتبال این باشگاه تا پایان همان فصل محروم کرد و برای محمد نصرتی جریمه‌ ۲۵۰ میلیون تومانی و محرومیت تا نیم فصل را درنظر گرفته بود.

بعد از آن کمیته انضباطی رای خود را درخصوص محمد نصرتی و شیث رضایی اعلام کرد که بر مبنای این رای شیث رضایی به ۳۰ میلیون تومان جریمه و ۲۰ ماه محرومیت (چهار ماه برای ارتکاب عمل زننده و ۱۶ ماه برای جریحه‌دار نمودن اخلاق عمومی) محکوم شد و برای محمد نصرتی نیز ۳۰ میلیون تومان جریمه و ۱۰ ماه محرومیت (چهار ماه ارتکاب عمل زننده و ۶ ماه برای جریحه‌دار شدن اخلاق عمومی) در نظر گرفته شد. اگر فرض را برتشابه هر دوماجرا و طبعا یکی بودن میزان جریمه در قانون درنظر بگیریم دو بازیکن استقلال هم به سرنوشت آنها دچار می‌شوند و به احتمال زیاد فصل را از دست خواهند داد. اتفاقی که می‌تواند زمینه‌ساز از بین رفتن این دو استعداد فوتبالی شود و بار دیگر گواهی است براین نکته که باشگاه‌ها آن‌قدر درگیر برآورده کردن نیازهای مالی بازیکنان خود هستند که آموزش اصول حرفه‌ای رفتار در تیم‌های بزرگ به کل فراموش می‌شود.