کشتی‌گیران ایران در هر دو رشته آزاد و فرنگی بارها در میادین جهانی به مقام قهرمانی رسیده‌‌اند و انتظار از آنها برای کسب قهرمانی در مسابقات آسیایی بالا است. خوشبختانه مربیان این دو تیم و مدیران فدراسیون در چند هفته اخیر از آمادگی بالای کشتی‌گیران گفته‌اند و نوید افتخارآفرینی در این مسابقات را به هواداران داده‌اند. رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی روزهای ۲۸ تا ۳۱ مردادماه برگزار می‌شود که مسابقات کشتی آزاد از ۲۸ مرداد آغاز می‌شود و فرنگی‌کاران نیز از ۳۱ مرداد مقابل حریفان خود قرار خواهند گرفت. برهمین اساس تیم‌ملی کشتی آزاد ایران با ۶ آزادکار امروزعازم اندونزی می‌شود و فرنگی‌کاران نیز شنبه راهی جاکارتا خواهند شد. کشتی آزاد ایران تاکنون در ۱۳ دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی حضور داشته که حاصل آن ۴۷ مدال طلا، ۲۶ نقره و ۱۸ برنز برای ورزش ایران بوده است.

ایران در آخرین حضور خود در این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۴ با کسب ۴ مدال طلا و یک نقره مقتدرانه بر سکوی نخست قرار گرفت. رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی اظهار امیدواری کرد کشتی ایران در این مسابقات با کسب ۴ مدال طلا به قهرمانی برسد. او به خبرگزاری فارس گفت: «بعد از پشت سرگذاشتن اردوهای سخت و تمرینات طاقت‌فرسا تمام کشتی‌گیران با انرژی مضاعف و روحیه خوبی این روزهای باقی‌مانده را پشت‌سر می‌گذارند.» وی درباره پیش‌بینی رسول خادم مبنی بر کسب ۴ مدال طلا در جاکارتا و اینکه آیا این پیش‌بینی حداقل شانس مدال‌های طلای ما در این مسابقات است یا نه، گفت: «این رقابت‌ها از جایگاه و حساسیت ویژه‌ای برای تمام کشورها برخوردار است. امسال ۲۷ عنوان‌دار جهان و المپیک در مسابقات حضور دارند و کشتی‌گیران گرجستانی و روسی‌الاصل در قالب تیم‌های آسیایی به میدان می‌روند. اما امیدواریم به ۴ مدال طلا برسیم و در صورت خوش‌شانسی بتوانیم مدال‌های بهتر و بیشتری هم بگیریم، اما پیش‌بینی ما کسب ۴ مدال طلا است که به نظر منطقی و مناسب می‌رسد.

 کشتی همواره دل مردم را در میادین مختلف بین‌المللی و جهانی شاد کرده است که امیدواریم در این دوره نیز در کنار سایر رشته‌های ورزشی افتخارآفرین باشیم.» در همین حال مسعود اسماعیل‌پور کشتی‌گیر آزاد‌کار وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان که با صلاحدید کادرفنی و شورای فنی از لیست تیم‌ملی برای این مسابقات خط خورده نیز در مورد این مسابقات صحبت و تاکید کرد از کسی دلخور نیست. او به «ایسنا» گفت: «بازی‌های آسیایی از اهمیت زیادی برای کشتی و ورزش ایران برخورداراست به همین دلیل کادر فنی تیم‌ملی حق دارد افرادی را انتخاب کند که جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نگذارد. بازی‌های آسیایی هر ۴ سال یک‌بار انجام می‌شود و اهمیت زیادی دارد. اگر خودم نیز سرمربی تیم‌ملی بودم کشتی‌گیر سالم و آماده را به کشتی‌گیر آسیب‌دیده ترجیح می‌دادم، به همین‌خاطر حق داشتند انتخابم نکنند. از هیچ‌کس ناراحت نیستم فقط از این ناراحتم که چرا چنین اتفاقی افتاد و فرصت حضور در بازی‌های آسیایی را از دست دادم.»