دایی و نکونام؛ عوامل وحشت!

برهمین اساس مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال طی روزهای اخیر تلاش زیادی انجام دادند تا در مدت زمانی که در اختیار داشتند بتوانند مدارک مالی خود را برای صدور مجوز حرفه‌ای AFC به نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کنند اما با وجود اینکه مهلت آنها به پایان رسیده، نتوانسته‌اند رضایت دو طلبکار بزرگ خود را جلب کنند. باشگاه پرسپولیس با وجود تلاش‌های بسیار هنوز نتوانسته موافقت علی دایی را برای مطالباتش جلب کند. دست‌کم تا دیروز و لحظه تنظیم این خبر مدیران باشگاه پرسپولیس با این طلبکار خود به توافق نرسیده بودند. البته مدیران باشگاه طی روزهای اخیر مشکل بدهی محمدامین آرام‌طبع را حل کردند و با مسعود همامی دیگر طلبکار خود نیز به توافق رسیده‌اند. اما موضوع طلب دایی کماکان پابرجا بوده است چراکه او برای طلب ۳ و نیم میلیاردی خود حاضر به دادن تخفیف نشده است. قرار بود پس از جدایی سرمربی سابق پرسپولیس از این تیم، باشگاه مالیات قراردادش را بپردازد که آنها از این کار امتناع کردند و در ادامه دایی که از پرداخت نشدن مالیاتش بسیار ناراحت بود به کمیته انضباطی شکایت کرد.

او در ادامه براساس مفاد قراردادش با باشگاه پرسپولیس خواهان دستمزد سال سوم قرارداد خود شد. مدیران فعلی باشگاه با ارسال نامه‌ای به اداره مالیات مدعی شدند تمام مالیات قرارداد علی دایی را پرداخت خواهند کرد و حالا در تلاش هستند طی روزهای آینده بتوانند رضایت علی دایی را هم گرفته و توافق انجام شده را به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارسال کنند. اما باشگاه استقلال نیز به موردی شبیه طلبکار پرسپولیس برخورد کرده است. این باشگاه نیز از چندی پیش درصدد تسویه حساب با تعدادی از طلبکارانش بر آمد تا از خطر لغو مجوز حرفه‌ای و محرومیت در آسیا در امان بماند و در این راه با بسیاری از مربیان و بازیکنان سابقش که از این تیم طلبکار بودند مذاکرات مثبتی داشت و توانست رضایت آنها را جلب کند. اما یکی از این طلبکارها جواد نکونام است که به‌رغم مذاکراتی که بین استقلالی‌ها و او صورت گرفته، روند این مذاکرات چندان مثبت نبوده و دلخوری نکونام باعث شده هنوز مشکل باشگاه استقلال و نکونام به‌طور کامل حل نشده باشد.

نکونام بیش از سه میلیارد تومان از استقلالی‌ها طلب دارد و این درحالی است که مدیران آبی‌پوش درصدد هستند تا از او تخفیف بگیرند. اما سهیل مهدی، مسوول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال دیروز از دریافت مدارک این دو باشگاه خبرداد و به خبرگزاری تسنیم گفت: «خوشبختانه تمام باشگاه‌ها مدارک خود را ارسال کرده‌اند. هم اکنون دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با دسته‌بندی و تفکیک مدارک نسبت به ممیزی اسناد و مستندات دریافتی شروع به راستی‌آزمایی و ممیزی آنها کرده است. پس از اتمام امر ممیزی، گزارش‌های ذی‌ربط، اختیار کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای قرار خواهد گرفت تا آرای کمیته مذکور به کنفدراسیون فوتبال آسیا منعکس شود.» دیروز پندار خمارلو، مدیر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس نیز تاکید کرد طلب دایی و همامی به‌زودی پرداخت خواهد شد.