دیشب در آغاز این بازی‌ها ماشین‌سازی تبریز مقابل پارس‌جنوبی‌جم قرار گرفت،‌صنعت نفت آبادان میزبان پیکان بود و در بازی آخر هم سپاهان به مصاف فولاد خوزستان رفت. اما امروز نیز سه بازی برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن تقابل استقلال تهران با نساجی است که این بازی از ساعت ۱۸:۴۵ در قائم‌شهر برگزار خواهد شد. استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در دو دیدار خود با السد قطر موفق به کسب سهمیه صعود به نیمه نهایی این مسابقات نشد و از گردونه این مسابقات کنار رفت. با این شرایط شاید استقلالی‌ها در وضعیت مناسب روحی قرار نداشته باشند و این بد‌ترین اتفاق برای حضور آنها در لیگ برتر باشد. استقلال که در لیگ برتر با یک بازی کمتر از سایر رقبا (بازی عقب افتاده با نفت مسجدسلیمان) با ۶ امتیاز در مکان دهم جدول قرار گرفته سخت در تلاش است تا در این بازی با کسب نتیجه دلخواه جایگاه خود در جدول را بهبود ببخشد.

اما این بازی از زاویه‌ای دیگر هم برای استقلالی‌ها مهم است چراکه این بازی پیش درآمدی برای دربی پایتخت است و آنها نمی‌خواهند بازی قبل از دربی را با باخت پشت سر بگذارند. استقلال اما در این بازی کار دشواری در پیش‌رو خواهد داشت، چراکه در کنار افت روحی، شفر چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نخواهد داشت که این موضوع می‌تواند روی این تیم تاثیر منفی بگذارد. به جز فرشید اسماعیلی که در بازی مقابل السد مصدوم شد و این بازی را از دست داد، مارکوس نویمایر به‌دلیل سرماخوردگی شدید و روزبه چشمی نیز به‌دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهند داشت. اما در سوی دیگر میدان نساجی از شش بازی قبلی خود تنها ۵ امتیاز کسب کرده و به‌شدت به‌دنبال کسب تمامی امتیازات این بازی خانگی است. آنها هفته قبل از پرسپولیس شکست خوردند و اکنون به‌دنبال جبران هستند. این تیم با حضور هواداران پر شور خود امروز شرایط سختی را برای رقیب خود به‌وجود خواهد آورد.

از طرفی این مسابقه می‌تواند برای نکونام، سرمربی نساجی که سابقه بازی در استقلال را دارد نیز از حساسیت شخصی زیادی برخوردار باشد. نکونام در مورد این بازی به هواداران تیمش قول داده بازیکنانش با تمام قوا و به قصد شکست استقلال وارد بازی خواهند شد. او گفت: «خاطرات خیلی خوبی از استقلال دارم اما درحال‌حاضر سرمربی نساجی مازندران هستم و تمام توانم را در این چند روزه به کار بستم تا این تیم مقابل استقلال به نتیجه دلخواه برسد. هواداران و تماشاگران نساجی همیشه حامی ما بوده و هستند. نیازی به توصیه یا درخواستی هم ندارند و مطمئن هستم برای این بازی ورزشگاه شهید وطنی را پرخواهند کرد.» اما امروز دو مسابقه دیگر نیز برگزار خواهد شد. بر این اساس استقلال خوزستان از ساعت ۱۸:۴۵ میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود و در بازی دیگر نیز سایپا در تهران در همین ساعت پذیرای تیم نفت مسجدسلیمان خواهد بود. سایر بازی‌ها نیز فردا برگزار خواهد شد.