مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دیروز این خبر را اعلام کرد تا سینیور حداقل تا ۴ ماه آینده نیز سرمربی کشورمان باشد. البته رئیس فدراسیون تاکید کرده پس از جام‌ملت‌ها نیز ادامه مذاکرات انجام خواهد شد تا کی‌روش را راضی به تمدید قرارداد برای مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر کند. در چند روز گذشته بسیاری از مسوولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در مصاحبه‌های مختلف خبر از تلاش برای تمدید این قرارداد داده بودند که سرانجام این اتفاق عملی شد. دست‌کم تا لحظه تنظیم این خبر از رقم این توافق خبری منتشر نشده بود؛ اما پیش‌تر برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده بودند که کی‌روش برای این چند ماه چیزی حدود یک میلیون دلار دریافت خواهد کرد که البته این رقم مشروط به قهرمانی کشورمان در مسابقات جام‌ملت‌ها نیز خواهد بود.

تاج دیروز در مورد جزئیات این توافق گفت: «از عملکرد او در جام‌جهانی راضی بودیم. کی‌روش خواهان برگزاری اردو‌ها و بازی‌های مناسب دوستانه شده که در این راه ۵/ ۵ میلیون دلار هزینه ما می‌شود که ۷۵ درصد این هزینه‌ها نیز ارزی است. در این خصوص وزیر ورزش ۵/ ۲ میلیون دلار را تامین کرده و باقی را فدراسیون فوتبال باید از محل‌های مختلف تامین کند.» این توافق درحالی شکل گرفت که در روزهای گذشته خبرهای متفاوتی درمورد توافق کی‌روش با کشورهای دیگر منتشر شده بود. در آخرین نمونه از این دست اخبار، دیروز خبرگزاری تسنیم ازقول روزنامه آ‌اس اسپانیا نوشته بود کی‌روش دوشنبه شب درحاشیه مراسم معرفی بهترین‌های فیفا موسوم به THE BEST که درشهر لندن برگزار می‌شود با مسوولان فدراسیون فوتبال کلمبیا دیدار خواهد کرد تا شرایط را برای هدایت این تیم بررسی کند.

شروط کی‌روش برای تمدید

اما دیروز برخی از رسانه‌ها اعلام کردند کی‌روش تمدید قراردادش با ایران را مشروط کرده است. سرمربی تیم‌ملی شروط خود را برای ماندن در تیم‌ملی به فدراسیون فوتبال اعلام کرده که به شرح زیر است:

۱- استراتژی فدراسیون فوتبال حمایت از تیم‌ملی باشد.

۲- فدراسیون تلاش کند برای تامین امکانات و پیش‌بینی بازی‌های دوستانه متناسب با رقبا.

۳- فدراسیون تعهد کند حقوق مربیان و پاداش اعضای کادرفنی تیم‌ملی را پرداخت کند. (حداکثر هفت تا هشت روز پس از وقوع اتفاق).

۴- فدراسیون فوتبال تعهد کند مساله بازیکنان سرباز بدون مشکل حل شود.