نکته جالب اینکه سرمربی خارجی تیم‌ملی کشورمان و همه بازیکنان از همین حالا، با روحیه بالا از شکست دادن برزیل قدرتمند صحبت می‌کنند و به نظر می‌رسد با این شرایط از صعود خود مطمئن هستند. مارکو اوکتایو سرمربی تیم‌ملی فوتبال ساحلی کشورمان تاکید کرده فدراسیون فوتبال با وجود مشکلات اقتصادی فراوان به خوبی از عهده حمایت از فوتبال ساحلی برآمده است.

او به «ایسنا» گفت: «ما مراحل آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشتیم. بازیکنانمان در سطح خوبی در باشگاه‌هایشان بازی کرده‌اند و آماده حضور در رقابت‌های بین قاره‌ای هستند. ما برای حضور در جام‌جهانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اولین کمپ ما در کشور پرتغال است. در ماه ژانویه نیز در ریودوژانیروی برزیل یک کمپ تمرینی داریم و با کشورهای آمریکای جنوبی بازی دوستانه‌ای برگزارخواهیم کرد تا برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی و حضور قدرتمند در جام‌جهانی آماده شویم. ما احترام زیادی برای برزیل قائل هستیم. ما یک بار توانستیم برزیل را شکست دهیم که فکر می‌کنم تنها مرتبه‌ای بود که فوتبال ساحلی ایران، برزیل را شکست داد. ما برای رسیدن به این هدف دوباره تلاش خواهیم کرد، اما کارمان سخت است. خوشبختانه فدراسیون فوتبال ایران تا این لحظه از عهده تدارکات تیم‌ملی فوتبال ساحلی برآمده است. ما می‌دانیم که نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه تمام ایران دچار مشکلات اقتصادی است. من می‌دانم که فدراسیون فوتبال به فوتبال ساحلی توجه می‌کند. ما توانسته‌ایم مقام سوم جهان را کسب کنیم و خوشحالی زیادی به مردم ایران تزریق کنیم. خوشبختانه ایران خیلی از عنوان بهترین تیم دنیا دور نیست. من فکر می‌کنم در برهه کوتاهی می‌توانیم شانس قهرمانی در رقابت‌های جام‌جهانی را داشته باشیم.»

پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم‌ملی نیز تاکید می‌کند هدف این تیم شکست دوباره تیم‌ملی برزیل خواهد بود. او گفت: «مسابقات بین قاره‌ای بعد از جام‌جهانی کیفیت بالایی دارد و تیم ما در این مسابقات عنوان‌های زیادی از جمله قهرمانی و نایب‌قهرمانی دارد. امیدوارم در این دوره مقام خوبی به‌دست بیاوریم. به نظر من روسیه، برزیل، پرتغال، تاهیتی، ایران و ایتالیا تیم‌هایی هستند که درسطح یکدیگر قرار دارند؛ اما باید این را قبول کنیم که برزیل ازهمه یک سر و گردن بالاتر است با این حال هدف ما شکست این تیم است؛ اما هدف اصلی ما جام‌جهانی و قهرمانی دراین مسابقات است. امیدوارم هم برزیل را شکست دهیم و هم قهرمان شویم.»

محمد احمدزاده، کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران هم فاصله ما با برزیل را کم توصیف کرده است. او گفت: «تیم‌ملی ایران چند سال است که ثابت کرده می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد. تنها تیمی که ما با آن اختلاف داریم برزیل است که هدف ما این است که بتوانیم برزیل را شکست دهیم و قهرمان جام بشویم. بارها با اسپانیا، روسیه و پرتغال بازی کردیم و آنها راشکست دادیم. ما تمام تمرکز خود را برای رسیدن به برزیل که رنکینگ اول دنیا را دارد گذاشته‌ایم تا قهرمان جهان شویم. ما از سومی جهان تنها دو و نیم سکه دریافت کردیم. امیدوارم فدراسیون حمایت بیشتری برای این مسابقات از تیم‌ملی کند.»